Trefwoordanalyse

Trefwoordanalyse

Zoekmachines zoals Google bekijken of de inhoud van een website overeenkomt met een zoekopdracht. Daarvoor moet de zoekmachine natuurlijk eerst weten waar een website precies over gaat. Met de juiste trefwoorden kun je exact aangeven waar je website en bijhorende pagina’s over gaan en met welke zoekopdrachten deze gematcht moeten worden. Hoe beter de match, hoe hoger je plek in de organische zoekresultaten!
Welke trefwoorden geschikt zijn hangt af van het zoekvolume en de concurrentie op die trefwoorden. Hoe meer er op die trefwoorden gezocht wordt, hoe vaker je website in beeld kan komen. Maar hoe meer concurrentie er op deze trefwoorden is, hoe groter de kans dat je webpagina een lage positie inneemt en niet gezien wordt.

blank
blank

SEO trefwoorden types

We onderscheiden een drietal type trefwoorden:

  • Short tail – generieke trefwoorden – hoog zoekvolume – veel concurrentie
    Voorbeeld: ‘online marketing’
  • Middle tail – specifieke trefwoorden – redelijk veel zoekvolume – redelijk veel concurrentie
    Voorbeeld: ‘online marketingbureau utrecht’
  • Long tail – zeer specifieke trefwoorden – laag zoekvolume – weinig concurrentie
    Voorbeeld: ‘goed online marketingbureau voor SEO utrecht’

De trefwoordanalyse

BlooSEM doet een diepgaande trefwoordanalyse in jullie online concurrentieveld. De uitkomst is een gefundeerd overzicht van de meest kansrijke long tail, middle tail en short tail trefwoorden en onderwerpen. In de analyse vinden wij het antwoord op de vragen:

  • Op welke trefwoorden wil je met je website opvallen in de zoekresultaten?
  • Zijn dit de trefwoorden waarop je primaire doelgroep zoekt?
  • Zijn dit trefwoorden waarop je onderscheidend bent?
  • Hoe goed vindbaar is de concurrentie op deze trefwoorden?


Een trefwoordanalyse door BlooSEM levert een praktische lijst op met meest kansrijke trefwoorden. Natuurlijk hebben wij ook tips and tricks hoe en waar deze te implementeren!

Trefwoordanalyse
Patricia paarse achtergrond

De meest kansrijke zoekwoorden vinden?
Stop met zoeken, contact Patricia!