fbpx

YouTube

YouTube adverteren

Video’s zijn niet meer weg te denken uit het medialandschap. Ook op Facebook en Instagram hebben advertenties met video’s voorkeur boven foto’s. Het grootste videoplatform is natuurlijk YouTube. In Nederland heeft het platform 9,1 miljoen gebruikers. 2,8 miljoen Nederlanders gebruiken YouTube elke dag. Grote kans dus dat jouw doelgroep YouTube gebruikt!

Voordelen van video advertising

Het aantal tv-kijkers is het afgelopen decennium gedaald en die tendens lijkt nog wel even door te gaan. Het kijkerspubliek van digitale video is echter booming.

blank
blank

Consumenten hechten er steeds meer waarde aan dat content voorziet in hun onmiddellijke behoefte. Ze kunnen video’s bekijken als het hen uitkomt en op het door hen gekozen apparaat. Maar wat zijn nu de voordelen van video advertising?

  • Content laten zien die alleen voor jouw doelgroep relevant is
  • Over het algemeen goedkoper dan een tv-reclame
  • Het is hét platform waar men naartoe gaat om te kijken: YouTube heeft de hoogste zichtbaarheid en hoorbaarheid op internet, maar liefst 95% (branchegemiddelde: 66%)
  • Consumenten komen naar YouTube met de intentie om meer over een product te weten te komen, waarna ze het product kopen

Adverteren op YouTube

YouTube is een videokanaal met een enorm bereik en intensief gebruik. Dit maakt het zeer interessant om in te zetten. Adverteren op YouTube doe je via een Google Ads account en daarnaast heb je ook een YouTube kanaal nodig.

YouTube biedt tegenwoordig legio mogelijkheden om te adverteren. Je kan dan ook videoadvertenties voor verschillende marketingdoelstellingen inzetten. Denk aan het vergroten van je naamsbekendheid, websiteverkeer verhogen, leads genereren of  kennis delen en sturen op interactie. En je kan je websitebezoekers uiteraard ook retargeten met een toepasselijke video op YouTube.

blank

Meer over YouTube adverteren

blank

Met YouTube adverteren starten of professionaliseren?
Contact Sander!