fbpx

LinkedIn

Linkedin adverteren

LinkedIn is het grootste zakelijke sociale netwerk van Nederland met meer dan acht miljoen accounts en 771.000 dagelijkse gebruikers. Het is niet alleen een ideaal kanaal om je netwerk te onderhouden, maar ook om als professional of bedrijf kennis te delen en geïnspireerd te raken.

De afgelopen jaren is de populariteit voor adverteren gegroeid. Dat komt mede doordat het gebruik van het kanaal blijft toenemen en omdat je heel gericht kunt targeten. Dat maakt het een ideaal platform voor leadgeneratie, naamsbekendheid, realiseren van websitebezoek, maar ook om nieuw talent te werven.

Waar kun je LinkedIn advertising voor inzetten?

B2B Leadgeneratie

LinkedIn Advertising biedt unieke targeting mogelijkheden en is een interessant kanaal voor (B2B) leadgeneratie. Zoek je buyers uit een bepaalde branche? Of CEO’s van grote bedrijven? Wat je doelgroep ook is, op LinkedIn is er een manier om ze te targeten. Dit kan onder andere middels functietitel, branche, bedrijfsgrootte en regio, maar ook door het uploaden van bedrijfslijsten die tot je doelgroep behoren.

Employer branding

Op zoek naar een nieuwe collega met een bepaald profiel? Via LinkedIn kun je de vacature heel gericht onder de aandacht brengen bij de juiste doelgroep. Daarnaast is LinkedIn ook een mooi kanaal om je bedrijf te profileren voor toekomstige werknemers. Dit wordt ook wel ‘Employer Branding’ genoemd. Jullie weten alles over het bedrijf, wij weten hoe we jullie online als toffe werkgever op de kaart kunnen zetten.

Promotie van Events

Bieden jullie een training of cursus aan? Organiseer je een kennisevent? LinkedIn Advertising is zeer geschikt voor de promotie daarvan. Mogelijke cursisten bereiken we door bijvoorbeeld op interesses, vaardigheden of lidmaatschap van relevante groepen te targeten. Met het dalende organische bereik kan je eventpost wel een boost gebruiken!

Wie kan ik bereiken op LinkedIn?

In Nederland zitten ruim 4,6 miljoen professionals – waarvan 0,7 miljoen iedere dag – op LinkedIn. Dit zijn niet alleen maar professionals in dienst van een bedrijf, maar ook zzp’ers. Jouw potentiële doelgroep kunnen we bereiken door te targeten op bedrijfsniveau (naam van bedrijf, branche of grootte), ervaring van de professional (functietitel, ervaring), opleiding, interesses en demografische gegevens (locatie, leeftijd en geslacht). Het is ook mogelijk om lijsten te uploaden vanuit CRM-data om zo je doelgroep te bereiken. Wanneer de Insight Tag van LinkedIn geplaatst is op de site is het ook mogelijk om doelgroeplijsten te maken van websitebezoekers, zodat je deze kunt gebruiken voor een retargetingcampagne. Daarnaast kun je dan ook lookalike doelgroepen maken om je potentiële doelgroep verder uit te breiden.

Wat heb ik nodig om te adverteren op LinkedIn?

Om te kunnen adverteren op LinkedIn heb je een bedrijfspagina nodig. Hebben jullie deze nog niet? Dan kunnen wij jullie daarbij ondersteunen. We richten het LinkedIn advertentieaccount in, helpen jullie bij het installeren van de Insight Tag en zorgen ervoor dat we de juiste conversies meten. Voor de advertenties is een landingspagina en beeldmateriaal nodig.

Wat kost LinkedIn Advertising?

Adverteren op LinkedIn is duur” is iets wat we vaak horen. Dit hangt echter helemaal van je doelgroep af – hoe specifieker je target, hoe hoger de klikprijs. Bovendien; een kwalitatieve B2B-lead levert al gauw een paar duizend euro op. Dat is een goede ROI! Adverteren op LinkedIn kan al met een mediabudget van €10 per dag per campagne.

Waar komt mijn advertentie te staan?

LinkedIn biedt verschillende advertentieformats aan. Afhankelijk van de doelstelling kijken wij welke het meest geschikt is. Je kunt met een banner adverteren in de rechterkantlijn of meer organisch met ‘sponsored updates’ in de tijdlijn. Met video’s adverteren is ook mogelijk. Wil je het gesprek aangaan met je doelgroep? Dan kun je ook een gesponsord bericht sturen naar de inbox van professionals. BlooSEM adviseert op basis van de doelstelling welk format het meest geschikt is.

Samenwerking met LinkedIn

Wij werken nauw samen met LinkedIn zodat we de nieuwste ontwikkelingen als eerste kunnen testen. Via het LinkedIn Marketing Lab krijgen we van onze accountmanagers de laatste kennis.

Met LinkedIn Advertising starten of professionaliseren?
Contact Kim!