Display Advertising

Je merkbekendheid boosten? Een specifieke doelgroep kennis laten maken met je product of dienst? Of verkeer dat al op je website is geweest, maar niet geconverteerd heeft, opnieuw opvolgen? Het kan allemaal met display advertising.

BlooSEM maakt hiervoor gebruik van het See, Think, Do, Care-model. Aan de hand van jouw marketingdoelstellingen zorgen wij dat jouw doelgroep op het juiste moment de juiste boodschap ziet. Met de inzet van (responsive) display advertenties of video advertenties bereiken we gebruikers in verschillende fases van de customer journey  en optimaliseren we op verschillende KPI’s.

Voordelen display advertising

  • Boosten van naamsbekendheid
  • Bereiken van je doelgroep in elke fase van de customer journey
  • Gericht targeten van je doelgroep
  • Duidelijk inzicht in resultaten
See-Think-Do-Care

BlooSEM aanpak op hoofdlijnen

Een samenwerking met BlooSEM betekent dat we gezamenlijk gaan kijken hoe we het See, Think, Do, Care-model gaan inzetten. Wat zijn je doelstellingen? Welke KPI’s kunnen we hierbij definiëren? Hoe richten we de targeting in zodat we in elke fase de juiste doelgroep bereiken? Realiseer je daarbij dat display advertising geen ‘one stop solution’ is, maar onderdeel van je totale (online) advertentiestrategie.  Om een beschikbaar budget zo effectief mogelijk te benutten pakt BlooSEM het zo aan:

  • Stel vooraf heldere doelen en KPI’s
  • Beschrijf bondig de strategie om de doelen te bereiken; budget, looptijd, doelgroepen, targeting
  • Zorg voor een effectieve bannersets en/of video ads gericht op de doelstelling per fase
  • Data analyse, rapportage, optimalisatie en advies
  • Vergelijk en vind synergie met andere online kanalen als affiliate marketing, SEO en SEA

Prospects genereren met merkbekendheid en verkeer

Aan de hand van specifieke targeting benaderen we een doelgroep. Zo kun je onder andere adverteren op branchegerelateerde websites, op demografische gegevens, locatie of op affiniteit en interesses. Deze mensen hebben je website nog niet eerder bezocht, maar zijn mogelijk wel geïnteresseerd in je product of dienst. Dit zorgt voor een toename in merkbekendheid, maar ook voor een groei in verkeer naar de website.

Mogelijke KPI’s is het aantal weergaven, het aantal klikken, maar ook de kwaliteit van het verkeer.

Conversies en leads genereren met retargeting

Met retargeting benaderen we een doelgroep die al eens eerder je website bezocht heeft. Zij hebben al eens eerder interesse getoond in je product of dienst. Mogelijk hebben ze nog een extra zetje nodig om over te gaan tot conversie. Er wordt dan ook een displaybanner vertoond die aanzet tot koop of invullen van een leadformulier.

KPI’s die hier meegenomen worden zijn aantallen conversies en leads.

Samenwerken met BlooSEM kan in verschillende vormen:

  • Opleiding & consultancy op

    afstand vanaf 4 uur

  • Jij
  • Uitbesteding per specialisme

    vanaf 8 uur

  • Wij

Waze ads

Honderd miljoen gebruikers wereldwijd en meer dagelijkse gebruikers dan Tomtom navigatie. Vanaf slechts twee euro per dag is het mogelijk om jouw bedrijf te promoten bij chauffeurs in de regio via deze navigatie app. Door middel van ‘bill boarding’ (een beknopte afbeelding met je aanbieding / dienst) bereik je jouw doelgroep.
BlooSEM is gecertificeerd partner in Waze advertising en kan je daarom uitstekend ondersteunen of ontlasten bij het opzetten of optimaliseren van je waze advertising campagnes!
waze ads

Daan-promovenster  

    Ook op zoek naar een partner op het gebied van Display Advertising? Neem contact op met Daan!