Facebook

Facebook adverteren

Met de vele dagelijkse gebruikers op Facebook is de kans groot dat jouw doelgroep ook op dit platform zit. Er zijn vele targetingmogelijkheden beschikbaar, waardoor wij jouw boodschap aan de juiste personen tonen. Zit jouw doelgroep alleen in een bepaald deel van Nederland, of wil je liever targeten op een bepaald beroep of interesse? De mogelijkheden zijn legio!

Remarketing

Zijn er al veel bezoekers op je website geweest die niets hebben gekocht of wil je ze een product of dienst laten zien die past bij hun laatste bezoek? Dan maken we gebruik van remarketing. We tonen dan ‘nieuwe’ content aan personen die al eens op je website zijn geweest of interactie hebben gehad met een eerdere advertentie. Je bent al bekend bij deze groep en hierdoor is het mogelijk om een boodschap te tonen die aanzet tot actie.

blank
blank

Visuals

Facebook en vooral Instagram draait om afbeeldingen en video’s. Die visuele content moet de aandacht trekken, zodat gebruikers een actie uitvoeren of jouw merk overwegen. Op dit moment geven Facebook en Instagram voorrang aan video’s.

In de advertentieveiling wordt een ad video eerder getoond dan een ad afbeelding. De video moet uiteraard van hoge kwaliteit moet zijn en moet de kijker prikkelen. Krijgt de video namelijk veel ‘slechte’ response, dan wordt deze minder vertoond. Kort gezegd krijgt content die een hoge interactie oplevert en positieve feedback ontvangt voorrang. Dit werkt vergelijkbaar met het algoritme voor organische posts!

Facebook Blueprint

BlooSEM is Facebook Blueprint Certified. Naast de tientallen online cursussen die je moet doorlopen, vindt Facebook het belangrijk dat je minimaal zes maanden tot een jaar hands-on ervaring hebt. Het gaat dus niet alleen om theorie. Ook praktijkervaring vormt een groot deel van het examen.

Facebook blueprint certified buying professional
Welke doelgroep kan ik bereiken met Facebook adverteren?

Met dagelijks 7,1 miljoen Facebook-gebruikers is de kans groot dat jouw doelgroep ook op dit kanaal te vinden is. Bereik ze met goede advertenties, afbeeldingen en video’s die voor veel interactie zorgen.

Wat heb ik nodig om te starten met adverteren op Facebook?

Wil je starten met adverteren, dan heb je een bedrijfspagina nodig. Uiteraard kunnen wij hierin ondersteunen. Ook kunnen wij een advertentieaccount aanmaken en inrichten. Samen zorgen we voor de beste visuals en pakkende teksten.

Wat kost Facebook advertising?

Adverteren kan al vanaf een paar euro per dag, afhankelijk van de doelgroep die jij wilt bereiken! We kunnen advertenties inzetten voor de gehele customer journey, zodat we in elke fase de juiste content laten zien.

Waar komt mijn advertentie dan te staan

Het is mogelijk om verschillende plaatsingen te kiezen voor je advertenties. Zo kun je kiezen om in alleen de nieuwsfeed, de Explore-tab of in Stories te adverteren. Afhankelijk van het doel van de campagne adviseren wij over de meest geschikte plaatsingen.

blank

Met Facebook Advertising starten of professionaliseren?
Contact Céline!