Facebook adverteren
Met de vele dagelijkse gebruikers op Facebook is de kans groot dat jouw doelgroep ook op dit platform zit. Er zijn vele targetingmogelijkheden beschikbaar, waardoor wij jouw boodschap aan de juiste personen tonen. Zit jouw doelgroep alleen in een bepaald deel van Nederland, of wil je liever targeten op een bepaald beroep of interesse? De mogelijkheden zijn legio!
Remarketing
Zijn er al veel bezoekers op je website geweest die niets hebben gekocht of wil je ze een product of dienst laten zien die past bij hun laatste bezoek? Dan maken we gebruik van remarketing. We tonen dan ‘nieuwe’ content aan personen die al eens op je website zijn geweest of interactie hebben gehad met een eerdere advertentie. Je bent al bekend bij deze groep en hierdoor is het mogelijk om een boodschap te tonen die aanzet tot actie.


Visuals
Facebook en vooral Instagram draait om afbeeldingen en video’s. Die visuele content moet de aandacht trekken, zodat gebruikers een actie uitvoeren of jouw merk overwegen. Op dit moment geven Facebook en Instagram voorrang aan video’s.
In de advertentieveiling wordt een ad video eerder getoond dan een ad afbeelding. De video moet uiteraard van hoge kwaliteit moet zijn en moet de kijker prikkelen. Krijgt de video namelijk veel ‘slechte’ response, dan wordt deze minder vertoond. Kort gezegd krijgt content die een hoge interactie oplevert en positieve feedback ontvangt voorrang. Dit werkt vergelijkbaar met het algoritme voor organische posts!
Facebook Blueprint
BlooSEM is Facebook Blueprint Certified. Naast de tientallen online cursussen die je moet doorlopen, vindt Facebook het belangrijk dat je minimaal zes maanden tot een jaar hands-on ervaring hebt. Het gaat dus niet alleen om theorie. Ook praktijkervaring vormt een groot deel van het examen.


Met Facebook Advertising starten of professionaliseren?
Contact Céline!