Op zoek naar een baan in online marketing? Bekijk onze vacatures

Adverteren op LinkedIn? LinkedIn stopt met targeting op basis van data uit groepen

Sinds juni is LinkedIn gestopt met targeting op basis van groepdata voor advertenties. Waarom en wat je nu kunt doen, lees je in onze blog!
Bloosem,
12 sep, 2024,

LinkedIn heeft al jaren geleden groepen gelanceerd, waarin professionals met dezelfde interesses in contact met elkaar kunnen komen en informatie en ervaringen kunnen delen. Het was lang mogelijk voor adverteerders op LinkedIn om gebruikers te targeten op basis van gebruikersdata die was verkregen via deze groepen, maar dat is sinds juni niet langer meer het geval. 

Waarom past LinkedIn hun targeting voor adverteerders aan?

De basis voor deze verandering komt voort uit de ‘Digital Services Act’ (in het Nederlands de Verordening digitale diensten) van de Europese Unie, die gebruikers en hun data beschermt. LinkedIn heeft deze verandering niet volledig vrijwillig doorgevoerd. De beslissing is namelijk genomen na een klacht bij de Europese Commissie eerder dit jaar. Volgens de aanklagers zouden deze targetingmogelijkheden gebruikmaken van persoonlijke informatie als afkomst, politieke voorkeuren of seksuele geaardheid voor de advertenties. 

Welke invloed heeft deze update op adverteren op LinkedIn?

Het verwijderen van de mogelijkheid om doelgroepen op te stellen op basis van het lid zijn van een LinkedIn groepen, valt er een targetingmogelijkheid af. Als je van targeting op basis van data uit groepen gebruik hebt gemaakt en je niet je targeting hebt aangepast, dan kan dat de afgelopen tijd invloed hebben gehad op je resultaten. 

LinkedIn adverteren via Bloosem

Bij Bloosem kunnen we ook zónder de data van groepen op verschillende manieren specifiek targeten. Wij zorgen voor een specifieke, gedetailleerde doelgroep die relevant is voor de advertenties en jullie organisatie. Wil je meer weten over wat we kunnen betekenen voor adverteren op LinkedIn? Neem contact met ons op via het formulier aan de rechterkant van de pagina of via de contactpagina.

Kim

Benieuwd naar de mogelijkheden op het gebied van digital marketing? Neem contact met ons op! 

Dit veld is verplicht.
Dit veld is verplicht.
Dit veld is verplicht.
Dit veld is verplicht.

Gerelateerde artikelen

Affiliate Marketing in Utrecht: dé sleutel tot lokale groei

Affiliate Marketing in Utrecht: dé sleutel tot lokale groei

De online concurrentie neemt elke dag toe. Zeker in een bruisende stad als Utrecht is het als ondernemer een uitdaging om online zichtbaar te blijven. Hoe zorg je dat jouw bedrijf opvalt tussen alle andere aanbieders? Het antwoord ligt dichterbij dan je denkt: affiliate marketing. En juist op lokaal niveau kan deze aanpak het verschil maken.

In dit blog leggen we je uit waarom affiliate marketing in Utrecht dé kans is voor lokale ondernemers, delen we praktische voorbeelden en delen we tips hoe je kan beginnen.

Lees meer
Meer dan alleen verkopen: zo haal je alles uit je e-commerce marketing

Meer dan alleen verkopen: zo haal je alles uit je e-commerce marketing

Meer bereik, meer klanten, meer sales. De belofte van e-commerce klinkt simpel, maar in de praktijk lopen veel webshops tegen dezelfde uitdagingen aan, zoals stijgende advertentiekosten, dalende marges en een doelgroep die steeds minder gevoelig is voor “koop nu!”-boodschappen. De vraag is dan ook niet óf je inzet op digital performance marketing – maar hoe jullie het slim en duurzaam aanpakken.

Lees meer