Een lage cost per hire? Dat kan met online marketing!
Online recruitment met een lage cost per hire
Wij bieden een complete aanpak voor online recruitment. Wij zorgen ervoor dat jullie sneller CV’s kunnen verzamelen die ook écht passen bij het beoogde profiel. Onze strategische aanpak en datagedreven campagnes zorgen ervoor dat geïnteresseerde, gekwalificeerde kandidaten vacatures weten te vinden!

20% meer sollicitaties
Lage cost per hire
Kanaaloverstijgende aanpak
Specialistische kennis
Primaire doelstellingen
Het verlagen van de kosten van het recruitmentproces voor een nieuwe werknemer.
Secundaire doelstellingen
Werving- en selectiebureaus online beter zichtbaar maken voor sollicitanten.
De uitdaging van online recruitment
Ondanks alle kennis en ervaring binnen een werving- en selectiebureau, uitzendbureau of detacheerder, blijft het een uitdaging om de juiste kandidaten voor een functie te vinden. Krapte op de arbeidsmarkt en daardoor een hoge concurrentie spelen daarbij een sleutelrol, maar de uitdaging is ingewikkelder dan dat.
Ook met de vele online middelen en recruitmentplatforms werkt een standaardaanpak niet effectief. De digitale middelen bieden kansen, maar zijn de afgelopen jaren in kosten toegenomen en in efficiëntie afgenomen.
Daarnaast kan je coldmailen via LinkedIn, een sterke vacature op Indeed zetten en de vacatures delen op de standaard social mediakanalen. Deze strategieën waren eerst effectief, maar er kunnen verschillende redenen zijn waarom ze nu niet meer werken:
Concurrentie is hoog; vacatureplatforms staan vaak overvol met vacatures van verschillende werkgevers.
Vacatureplaatsingen op platforms zijn vaak breed ingesteld, waardoor een werkzoekende die niet goed past bij het profiel ook de vacature te zien krijgt.
Coldmailen via LinkedIn wordt vaak op hoog volume en hierdoor breed ingesteld, waardoor er ook tijd gestoken wordt in profielen die niet geschikt zijn.
Daarnaast is er de candidate journey om rekening mee te houden: als iemand tevreden is in zijn of haar functie, dan zal een berichtje niet genoeg zijn om deze persoon over te halen.

Als laatste zijn er ook nog de kosten. Wanneer een geschikte kandidaat toch wordt gevonden, maar deze op het laatste moment toch voor een andere werkgever kiest of uiteindelijk slechts kort bij de organisatie werkt, kunnen de cost per hire ver oplopen.
Als laatste zijn er ook nog de kosten. Wanneer een geschikte kandidaat toch wordt gevonden, maar deze op het laatste moment toch voor een andere werkgever kiest of uiteindelijk slechts kort bij de organisatie werkt, kunnen de cost per hire ver oplopen.
Is iemand actief op zoek naar een baan, dan kan het wél werken. Maar hoe focus je je gericht op deze kandidaten?
Toegepaste skills bij deze case
Strategie – Oplossing – Aanpak
Bij Bloosem kunnen we helpen met het uit handen nemen van het (online) werven van kandidaten. We hebben jarenlange ervaring met het ondersteunen van werving- en selectiebureaus via online marketing.
In onze strategische aanpak houden we er rekening mee dat kandidaten ook op het juiste moment worden benaderd of advertenties voor een vacature te zien krijgen. Voor een effectieve werving focussen we ons daarnaast natuurlijk ook op het profiel van de sollicitant. Dat scheelt ook in uren voor intakegesprekken en selectieprocedures! Gecombineerd zorgt dit voor een lage cost per hire.

Onze aanpak voor recruitment marketing
Voor onze aanpak kijken we natuurlijk wat jullie willen behalen en wie jullie willen bereiken, maar kijken we ook naar wat jullie nodig hebben. Daarbij werken we kanaaloverstijgend, wat betekent dat we ons niet richten op één kanaal of platform. Door verder te kijken dan een platform, zorgen we ervoor zorgen dat kandidaten op meerdere manieren met jullie in aanraking komt.
Met onze datagedreven campagnes laten we advertenties aan de juiste kandidaten zien, zowel in de Google zoekresultaten als via Indeed en LinkedIn. Hiervoor zetten we zowel algemene campagnes in, voor bijvoorbeeld alle administratieve vacatures, als individuele campagnes voor specifieke vacatures.
Om de effectiviteit van de campagnes te meten, zorgen we ervoor dat Web Analytics optimaal is opgezet. De gemeten resultaten van de campagnes zetten we in om de volgende campagnes te optimaliseren. Daarbij zorgen we er altijd voor dat de data in overeenstemming met AVG-wetgeving meten.
Op basis van de data van een lopende campagne, sturen we advertenties bij om zo de resultaten te blijven verbeteren. Wij kunnen ondersteunen met het opstellen van de juiste teksten en advertenties waarin de juiste termen en keywords worden gebruikt. Wij zorgen voor advertenties die passen bij de employer branding, voor een juiste match tussen de kandidaat en organisatie.
Naast SEA en Social campagnes, kijken we graag samen hoe we de SEO van jullie website kunnen verbeteren voor de meeste impact op de organische vindbaarheid van jullie vacatures.
Resultaten
Met onze gerichte online recruitment marketing hebben wij al eerder successen behaald voor recruitmentbureaus. Zo hebben wij gezorgd voor:
20% meer sollicitaties vergeleken met het jaar ervoor
22,5% meer contactaanvragen vergeleken met dezelfde periode het jaar ervoor
Verlaging van de kosten per aanvraag (Cost per lead) met 13%
Conversiepercentage gestegen met 30%
Wil je meer weten over wat wij voor jullie kunnen betekenen? Neem contact met ons op via het formulier hieronder!
