Bijen-sterfte
Bijenstichting behartigt de belangen van de honingbijen en wilde bijen in Nederland, met als doel deze te beschermen tegen uitsterven. Ook Nederland is zich nog onvoldoende bewust van het belang van de bij voor de voedselketen. “Zonder bijen geen bloemen, zonder bestuiving van gewassen geen voedselketen!” Op hun website bijenstichting.nl geven zij uitgebreid voorlichting over de wereld van de bij, zo ook over bijen-sterfte. Een manier om bijen-sterfte te voorkomen en nieuwe bijenvolken te stimuleren is bijvoorbeeld de aanleg van ‘bijenverbindingszones’, zogenaamde bijenlinten.
Donateurs Bijenstichting
De website Bijenstichting.nl dient als visitekaartje om mensen te informeren over bijen en bewust te maken van het probleem en de urgentie van bijen-sterfte. Natuurlijk is de website ook een instrument om donateurs te werven. Het blijft voor iedere organisatie een uitdaging om doelgroepen, zowel particulieren als organisaties, op de juiste website, op het juiste moment te vinden én te binden. Bloosem biedt met haar jarenlange online marketing expertise de Bijenstichting de helpende hand.
Bijen Educatiecentrum
Parallel aan de lancering van de nieuwe website loopt de opening van het Landelijk Bijen Educatiecentrum. Het Bijen Educatiecentrum is gevestigd op landgoed De Kieftskamp in Vorden, in een kleinschalig landschap met een rijke flora. In het Bijen Educatiecentrum is het voor geïnteresseerden mogelijk om diverse workshops te volgen of aan een demonstratie deel te nemen. Educatie is één van de speerpunten van de Bijenstichting met als einddoel om de leefomstandigheden van bijen in Nederland te verbeteren.
Jaap Molenaar – Voorzitter Bijenstichting
“Wij zochten een partij met verstand van online media om niet alleen met bestaande doelgroepen in contact te blijven, maar ook om nieuwe doelgroepen aan te spreken. Wij zijn de samenwerking met BlooSEM gestart vanwege hun specialistische online marketing kennis en kunde. Zij zijn een proactieve partij die met ons meedenkt over hoe wij de bewustwording rondom bijen en bijen-sterfte bij het grote publiek bekend kunnen maken. Vanaf het eerste contact merkten we dat Bloosem het ‘bijenprobleem’ serieus neemt, en het niet ziet als bijzaak.”
Otto Munsters – Oprichter Bloosem
“Wij zijn bijzonder verheugd dat Bloosem het vertrouwen krijgt van de Bijenstichting om het bewustzijn rondom bijen te verhogen. Zowel uit perspectief van Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen als vanuit onze branding symboliek is het een perfecte match. De Bijenstichting heeft een doel dat zeer dicht bij ons staat en wij zijn trots dat wij kunnen bijdragen aan het online succes van de Bijenstichting. Inderdaad geen bijzaak!”
Online op de kaart
Sinds de zomer van 2018 zet Bloosem zich kosteloos in om dit goede doel online op de kaart te zetten. Dit resulteert onder andere in website advies, betere vindbaarheid in zoekmachines als Google, meer kwalitatief sitebezoek en conversie-optimalisatie in de webshop.
Over de Bijenstichting
De Bijenstichting behartigt de belangen van de honingbijen en wilde bijen in Nederland, met als doel de bijen (alle soorten) te beschermen tegen uitsterven. Haar hoofdactiviteiten zijn:
- Het terugdringen van de bestrijdingsmiddelen in de landbouw;
- Voorlichting geven over de bijen voor het behoud van de bijen;
- Het stimuleren van bijenlinten (bijenverbindingszones).
Met haar website Bijenstichting.nl biedt zij een kennisplatform waarop iedereen, van kinderen tot het bedrijfsleven, kan bijdragen aan het welzijn van bijen in Nederland.
Over BlooSEM
Bloosem is een digital marketingbureau. Al meer dan 20 jaar vooruitstrevend vanuit met een enthousiast team van ervaren consultants. Bloosem is specialist in het bedenken en uitvoeren van een resultaat gedreven online marketingstrategie. Zij realiseert online business voor haar klanten met online marketing performance diensten als zoekmachine adverteren, social advertising, contentmarketing, app marketing en web analytics.