Ben jij onze nieuwe Financieel Administratief Medewerker? Solliciteer nu →

Bijenstichting en Bloosem gaan samenwerken

Bijenstichting is een samenwerking aangegaan met online marketingbureau Bloosem. De samenwerking is voornamelijk ingestoken om de Bijenstichting te ondersteunen bij de online bewustwording rondom bijen en het bekend maken van Bijenstichting.nl als kennisplatform bij het grote publiek.
Bloosem,
19 mrt, 2019,

Bijen-sterfte

Bijenstichting behartigt de belangen van de honingbijen en wilde bijen in Nederland, met als doel deze te beschermen tegen uitsterven. Ook Nederland is zich nog onvoldoende bewust van het belang van de bij voor de voedselketen. “Zonder bijen geen bloemen, zonder bestuiving van gewassen geen voedselketen!” Op hun website bijenstichting.nl geven zij uitgebreid voorlichting over de wereld van de bij, zo ook over bijen-sterfte. Een manier om bijen-sterfte te voorkomen en nieuwe bijenvolken te stimuleren is bijvoorbeeld de aanleg van ‘bijenverbindingszones’, zogenaamde bijenlinten.

Donateurs Bijenstichting

De website Bijenstichting.nl dient als visitekaartje om mensen te informeren over bijen en bewust te maken van het probleem en de urgentie van bijen-sterfte. Natuurlijk is de website ook een instrument om donateurs te werven. Het blijft voor iedere organisatie een uitdaging om doelgroepen, zowel particulieren als organisaties, op de juiste website, op het juiste moment te vinden én te binden. Bloosem biedt met haar jarenlange online marketing expertise de Bijenstichting de helpende hand.

Bijen Educatiecentrum

Parallel aan de lancering van de nieuwe website loopt de opening van het Landelijk Bijen Educatiecentrum. Het Bijen Educatiecentrum is gevestigd op landgoed De Kieftskamp in Vorden, in een kleinschalig landschap met een rijke flora. In het Bijen Educatiecentrum is het voor geïnteresseerden mogelijk om diverse workshops te volgen of aan een demonstratie deel te nemen. Educatie is één van de speerpunten van de Bijenstichting met als einddoel om de leefomstandigheden van bijen in Nederland te verbeteren.

Jaap Molenaar  – Voorzitter Bijenstichting

Jaap Molenaar

“Wij zochten een partij met verstand van online media om niet alleen met bestaande doelgroepen in contact te blijven, maar ook om nieuwe doelgroepen aan te spreken. Wij zijn de samenwerking met BlooSEM gestart vanwege hun specialistische online marketing kennis en kunde. Zij zijn een proactieve partij die met ons meedenkt over hoe wij de bewustwording rondom bijen en bijen-sterfte bij het grote publiek bekend kunnen maken. Vanaf het eerste contact merkten we dat Bloosem het ‘bijenprobleem’ serieus neemt, en het niet ziet als bijzaak.”

Otto Munsters  – Oprichter Bloosem

Otto Munsters

“Wij zijn bijzonder verheugd dat Bloosem het vertrouwen krijgt van de Bijenstichting om het bewustzijn rondom bijen te verhogen. Zowel uit perspectief van Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen als  vanuit onze branding symboliek is het een perfecte match. De Bijenstichting heeft een doel dat zeer dicht bij ons staat en wij zijn trots dat wij kunnen bijdragen aan het online succes van de Bijenstichting. Inderdaad geen bijzaak!”

Online op de kaart

Sinds de zomer van 2018 zet Bloosem zich kosteloos in om dit goede doel online op de kaart te zetten. Dit resulteert onder andere in website advies, betere vindbaarheid in zoekmachines als Google, meer kwalitatief sitebezoek en conversie-optimalisatie in de webshop.

Over de Bijenstichting

De Bijenstichting behartigt de belangen van de honingbijen en wilde bijen in Nederland, met als doel de bijen (alle soorten) te beschermen tegen uitsterven. Haar hoofdactiviteiten zijn:

  1. Het terugdringen van de bestrijdingsmiddelen in de landbouw;
  2. Voorlichting geven over de bijen voor het behoud van de bijen;
  3. Het stimuleren van bijenlinten (bijenverbindingszones).

Met haar website Bijenstichting.nl biedt zij een kennisplatform waarop iedereen, van kinderen tot het bedrijfsleven, kan bijdragen aan het welzijn van bijen in Nederland.

Over BlooSEM

Bloosem is een digital marketingbureau. Al meer dan 20 jaar vooruitstrevend vanuit met een enthousiast team van ervaren consultants. Bloosem is specialist in het bedenken en uitvoeren van een resultaat gedreven online marketingstrategie. Zij realiseert online business voor haar klanten met online marketing performance diensten als zoekmachine adverteren, social advertising, contentmarketing, app marketing en web analytics

Kim

Benieuwd naar de mogelijkheden op het gebied van digital marketing? Neem contact met ons op! 

Dit veld is verplicht.
Dit veld is verplicht.
Dit veld is verplicht.
Dit veld is verplicht.

Gerelateerde artikelen

Zóveel mensen gebruiken social media. Ook jullie doelgroep!

Zóveel mensen gebruiken social media. Ook jullie doelgroep!

Dat social media populair is, dat weten we wel. Maar wist je ook dat het gebruik ervan ook nog steeds stijgt? De groep gebruikers is divers en de platformen die vooral populair zijn onder jongeren, worden ook steeds breder gebruikt, wat ze nét nog wat interessanter maakt voor bedrijven. In deze blog lees je alles over hoeveel mensen social media gebruiken en waarom het voor bedrijven goed is om daarop te marketen.

Lees meer
De European Accessibility Act (EAA): wat zijn de gevolgen voor websites en apps van bedrijven? 

De European Accessibility Act (EAA): wat zijn de gevolgen voor websites en apps van bedrijven? 

In Nederland zijn er meer dan 4 miljoen mensen met een beperking. Door vergrijzing groeit deze groep alleen maar. Mensen kunnen daarom om uitlopende redenen moeite hebben met het gebruiken van digitale diensten, websites en apps. Toegankelijkheid is echter een fundamenteel recht, vandaar dat de European Accessibility Act (EAA) tot leven is geroepen. In dit blog lees je wat de gevolgen zijn voor bedrijven die met name online gefocust zijn.

Lees meer
AI inzetten voor contentmarketing: een goed idee?

AI inzetten voor contentmarketing: een goed idee?

Contentmarketing is een essentieel onderdeel van elke online marketingstrategie. Voor welk kanaal je ook schrijft: het is het startpunt van het doorvertalen van waar jullie als bedrijf voor staan. SEO, SEA, social, e-mailmarketing: je ontkomt niet aan online content! Met de opkomst van ChatGPT en andere generatieve AI is het schrijven van teksten in één klap makkelijker én sneller geworden. Het is een geweldige tool, maar is het handig om jullie volledige content er door te laten schrijven? In hoeverre moet je als organisatie AI inzetten voor contentcreatie?

Lees meer