Bloosem staat voor de 7e keer op een rij in de Emerce100!

Channable: onderscheid je binnen eCommerce

Anno 2024 is de online concurrentie voor webshops enorm. Hoe onderscheid je je van concullega's die hetzelfde product verkopen? Wat als je je doelgroep op verschillende kanalen anders wil aanspreken? En hoe maak je je campagnes rendabel? Een antwoord op deze vragen is Channable. Channable maakt feedmanagement namelijk een stuk simpeler, wat veel tijd scheelt. In dit blog leggen we uit wat Channable precies is en wat de voordelen zijn.
Mascha Bergmans,
19 nov, 2024,

Wat is Channable?

Je kunt Channable zien als een schakel tussen je webshop en het kanaal waar je wil converteren. Door middel van een koppeling vanuit Channable met je webshop worden al je producten in Channable ingeladen, waarna je de keuze hebt uit een groot aanbod aan eCommerce platformen om een feed op te bouwen. De meestgebruikte zijn Google Shopping en Meta, maar je kan het voor meer dan 2.500(!) verkoopkanalen gebruiken. Om het simpel te houden heeft Channable ingebouwde templates om aan de eisen van de kanalen te voldoen, wat jou ook veel tijd scheelt. Die tijdsbesparing, die komt terug bij meerdere functies.

Feedmanagegement via Channable: de algemene voordelen

Naast dat je minder tijd kwijt bent, brengt feedmanagement via Channable nog een aantal voordelen met zich mee:

  • Met Channable heb je meer controle over hoe producten getoond worden in verschillende marketplaces. Een groot voordeel, want wanneer je alleen vanuit je webshop een feed stuurt naar bijvoorbeeld Google Merchant Center, heb je daar géén controle over.
  • Je kunt gepersonaliseerde feeds per kanaal maken. Zo wil je via Instagram misschien wel een andere groep producten aanbieden dan in Google Shopping. En heeft Marktplaats andere voorwaarden voor de feed dan Bol. Door regels in te stellen kun je informatie toevoegen, of juist weghalen, en filteren op bijvoorbeeld prijs of voorraad. Je kunt elementen combineren om zo het mogelijke rendement te vergroten.
  • En het mooie? Wanneer je nieuwe producten lanceert, gaan ze automatisch door de feed en zijn ze klaar om te verkopen, zonder enige extra inspanning.

Speciaal voor eCommerce​: automatiseer Search- en Shoppingcampagnes

Heb je feed klaar? Mooi, dan kan je vervolgens de productdata gebruiken om campagnes, advertentiegroepen, long-tail-advertenties en zoekwoorden automatisch te genereren om je vindbaarheid te verbeteren. Met dynamische productinformatie zoals prijs- en voorraadniveaus creëer je relevante advertenties. Hierdoor hoef je niet meer handmatig tientallen advertenties te maken, wat jou weer tijd scheelt.

Daarnaast is de campagnemanagement in Channable ontworpen om je producten altijd up-to-date te houden. Is het product niet meer op voorraad, dan wordt deze automatisch niet meer getoond. Is de prijs veranderd, geen probleem dat wordt automatisch geüpdatet. Ook dit is waarom Channable feedmanagement een stuk simpeler maakt voor eCommercebedrijven.

Adverteren op google shopping en meer: integreer met verschillende marketplaces via Channable

Heb je alles onder controle en wil je de business uitbreiden door te gaan verkopen op verschillende eCommerce platformen? Channable heeft ingebouwde integraties met vele marketplaces, waardoor het een fluitje van een cent is om je productaanbod op deze plaatsen te verkopen. Denk aan Marktplaats, Bol of Amazon, maar ook handige vergelijkingswebsites.

Ook kan je met de API-verbindingen de bestellingen automatisch ophalen en synchroniseer je al je marketplaces automatisch met je webshop. Zo kun je alle bestellingen rechtstreeks naar jouw online winkel sturen, zodat je alles vanaf één plek kunt beheren.

eCommerce marketeer inhuren? Channable feedmanagement via Bloosem

Hulp nodig met Channable, shopping feedmanagement of adverteren via Google Shopping? Bij Bloosem staan we voor je klaar! We hebben up-to-date kennis van verschillende eCommerceplatformen en kunnen zowel strategisch meedenken als advertenties opzetten en beheren. Gebruik het formulier rechts op de pagina om contact met ons op te nemen.

Kim

Benieuwd naar de mogelijkheden op het gebied van digital marketing? Neem contact met ons op! 

Dit veld is verplicht.
Dit veld is verplicht.
Dit veld is verplicht.
Dit veld is verplicht.

Gerelateerde artikelen

Meer dan alleen verkopen: zo haal je alles uit je e-commerce marketing

Meer dan alleen verkopen: zo haal je alles uit je e-commerce marketing

Meer bereik, meer klanten, meer sales. De belofte van e-commerce klinkt simpel, maar in de praktijk lopen veel webshops tegen dezelfde uitdagingen aan, zoals stijgende advertentiekosten, dalende marges en een doelgroep die steeds minder gevoelig is voor “koop nu!”-boodschappen. De vraag is dan ook niet óf je inzet op digital performance marketing – maar hoe jullie het slim en duurzaam aanpakken.

Lees meer
Afbeeldingen optimaliseren voor betere resultaten op jullie website: zo doe je dat.

Afbeeldingen optimaliseren voor betere resultaten op jullie website: zo doe je dat.

Voor jullie website wil je natuurlijk relevante, aantrekkelijke afbeeldingen. De selectie aan afbeeldingen en de opmaak zijn immers van groot belang voor de uitstraling en visuele representatie van jullie als bedrijf. Het is echter wel belangrijk om jullie afbeeldingen een beetje aandacht te geven vóór het uploaden. Onbewerkte afbeeldingen kunnen namelijk de laadtijd vertragen en, ja, zelfs de SEO-prestaties negatief beïnvloeden. Door afbeeldingen te optimaliseren, verbeter je niet alleen de gebruikerservaring, maar ook jullie zichtbaarheid in zoekmachines.

Lees meer