Wat is Channable?
Je kunt Channable zien als een schakel tussen je webshop en het kanaal waar je wil converteren. Door middel van een koppeling vanuit Channable met je webshop worden al je producten in Channable ingeladen, waarna je de keuze hebt uit een groot aanbod aan eCommerce platformen om een feed op te bouwen. De meestgebruikte zijn Google Shopping en Meta, maar je kan het voor meer dan 2.500(!) verkoopkanalen gebruiken. Om het simpel te houden heeft Channable ingebouwde templates om aan de eisen van de kanalen te voldoen, wat jou ook veel tijd scheelt. Die tijdsbesparing, die komt terug bij meerdere functies.
Feedmanagegement via Channable: de algemene voordelen
Naast dat je minder tijd kwijt bent, brengt feedmanagement via Channable nog een aantal voordelen met zich mee:
- Met Channable heb je meer controle over hoe producten getoond worden in verschillende marketplaces. Een groot voordeel, want wanneer je alleen vanuit je webshop een feed stuurt naar bijvoorbeeld Google Merchant Center, heb je daar géén controle over.
- Je kunt gepersonaliseerde feeds per kanaal maken. Zo wil je via Instagram misschien wel een andere groep producten aanbieden dan in Google Shopping. En heeft Marktplaats andere voorwaarden voor de feed dan Bol. Door regels in te stellen kun je informatie toevoegen, of juist weghalen, en filteren op bijvoorbeeld prijs of voorraad. Je kunt elementen combineren om zo het mogelijke rendement te vergroten.
- En het mooie? Wanneer je nieuwe producten lanceert, gaan ze automatisch door de feed en zijn ze klaar om te verkopen, zonder enige extra inspanning.
Speciaal voor eCommerce: automatiseer Search- en Shoppingcampagnes
Heb je feed klaar? Mooi, dan kan je vervolgens de productdata gebruiken om campagnes, advertentiegroepen, long-tail-advertenties en zoekwoorden automatisch te genereren om je vindbaarheid te verbeteren. Met dynamische productinformatie zoals prijs- en voorraadniveaus creëer je relevante advertenties. Hierdoor hoef je niet meer handmatig tientallen advertenties te maken, wat jou weer tijd scheelt.
Daarnaast is de campagnemanagement in Channable ontworpen om je producten altijd up-to-date te houden. Is het product niet meer op voorraad, dan wordt deze automatisch niet meer getoond. Is de prijs veranderd, geen probleem dat wordt automatisch geüpdatet. Ook dit is waarom Channable feedmanagement een stuk simpeler maakt voor eCommercebedrijven.
Adverteren op google shopping en meer: integreer met verschillende marketplaces via Channable
Heb je alles onder controle en wil je de business uitbreiden door te gaan verkopen op verschillende eCommerce platformen? Channable heeft ingebouwde integraties met vele marketplaces, waardoor het een fluitje van een cent is om je productaanbod op deze plaatsen te verkopen. Denk aan Marktplaats, Bol of Amazon, maar ook handige vergelijkingswebsites.
Ook kan je met de API-verbindingen de bestellingen automatisch ophalen en synchroniseer je al je marketplaces automatisch met je webshop. Zo kun je alle bestellingen rechtstreeks naar jouw online winkel sturen, zodat je alles vanaf één plek kunt beheren.
eCommerce marketeer inhuren? Channable feedmanagement via Bloosem
Hulp nodig met Channable, shopping feedmanagement of adverteren via Google Shopping? Bij Bloosem staan we voor je klaar! We hebben up-to-date kennis van verschillende eCommerceplatformen en kunnen zowel strategisch meedenken als advertenties opzetten en beheren. Gebruik het formulier rechts op de pagina om contact met ons op te nemen.