Ben jij onze nieuwe Financieel Administratief Medewerker? Solliciteer nu →

De eerste maand bij Bloosem van Copywriter Daan

Wie is Daan? Hi, mijn naam is Daan Folkeringa, ik ben de nieuwe copywriter bij BlooSEM. (Ja: nog een Daan bij BlooSEM!) Ik heb een achtergrond in de Engelse taal en vertalen, maar copywriting, het schrijven van teksten, dat doe ik eigenlijk al zo’n vijf jaar. Vanaf nu dus bij BlooSEM. Als copywriter schrijf ik […]
admin,
28 mei, 2024,

Wie is Daan?

Hi, mijn naam is Daan Folkeringa, ik ben de nieuwe copywriter bij BlooSEM. (Ja: nog een Daan bij BlooSEM!) Ik heb een achtergrond in de Engelse taal en vertalen, maar copywriting, het schrijven van teksten, dat doe ik eigenlijk al zo’n vijf jaar. Vanaf nu dus bij BlooSEM.

Als copywriter schrijf ik in het algemeen veel verschillende teksten, bijvoorbeeld blogs (zoals deze), nieuwsbrieven en websiteteksten. Verder ondersteun ik graag collega’s met hun teksten en taalvragen. Bij BlooSEM focus ik me vooral op teksten voor klanten, zoals SEO-blogs en landingspagina’s, maar schrijf ik ook voor BlooSEM zelf. Die afwisseling, die vind ik leuk. Vandaar dat ik ook met een goed gevoel naar huis ging na mijn sollicitatiegesprek. Dat het een succesvol sollicitatiegesprek was, is des te leuker.

De eerste week bij BlooSEM

Mijn eerste week begon eigenlijk vóór mijn eerste week. Mijn eerste dag zou dinsdag 2 april zijn, maar op 26 maart kwam ik mijn contract tekenen en bleef ik hangen voor de paasbrunch. Dat was mij in ieder geval verteld. Er bleek ook nog een paasspel bij te zitten: in twee teams moesten er verschillende puzzels worden opgelost die, verstopt als papieren ei, opgehangen hingen door het hele gebouw. Eigenlijk was het paasspel de perfecte gelegenheid om gelijk mijn collega’s te ontmoeten. Team BlooSEM was zo’n beetje compleet en de meest fanatieke kant van iedereen kwam naar boven. Na de brunch ging ik met een getekend contract op zak naar huis. 

Vanwege tweede paasdag was m’n eerste week kort. Ik kon op dinsdag rustig aan beginnen. In de middag had ik een introductie met het nieuwe Simyo SEO-team en kon ik beginnen met het eerste SEO-artikel. (Een week later stond die eerste blog al online. ) De rest van de week bestond uit kennismakingen met m’n nieuwe collega’s en het schrijven van de teksten voor klanten.

Flexibiliteit

Wat mij opviel is dat ze bij BlooSEM ruimte maken voor flexibiliteit. In mijn tweede week moest ik maandagochtend de sleutels ophalen, omdat ik ook nét een nieuwe woning had gevonden. Dat kon gewoon, zolang ik de uren later zou inhalen. In m’n vierde week kon ik gelijk thuiswerken zodat ik bij een diploma-uitreiking kon zijn en in de laatste week van april kon ik ook thuis beginnen en later aanhaken voor een afspraak rond de oplevering van m’n oude adres. Door de extra drukte en afspraken rond mijn verhuizing was die flexibiliteit meer dan welkom. Dus dat scoorde zeker punten.

Verantwoordelijkheid

In de tweede week is het allemaal wat meer gaan rollen. Dat betekende meerdere blogs tegelijk starten, verantwoordelijkheid nemen over teksten en veel vragen over processen, programma’s en hoe BlooSEM dingen doet. 

Er valt nog veel te leren over digitale marketing. Het verschil tussen SEA, SEO en Social Advertising weet ik misschien wel, maar om er ook over te kunnen schrijven moet ik natuurlijk méér erover weten. Die kennis verder ontwikkelen ligt ook bij mij. Laat ik me bij BlooSEM daar nou volledig in kunnen onderdompelen.

Wat komt er nog aan bij BlooSEM?

April is snel gegaan. Ik ben begin mei met mijn collega Kim meegegaan naar een klant om het team daar te ontmoeten, inclusief een aantal mensen met wie ik direct samenwerk voor SEO-blogs. Het is altijd handig om wat gezichten te hebben gezien – en het was er ook gewoon heel gezellig. 

Dat BlooSEM nu ook een copywriter heeft, wordt ondertussen ook al af en toe gepromoot bij andere klanten. Het zou me niks verbazen als ik de komende maanden voor meer klanten zal gaan schrijven. Heb jij een copywriter nodig om te helpen bij het uitvoeren van de teksten voor bijvoorbeeld je SEO-strategie? Laat het weten aan je consultant!

 Daan F met armen over elkaar


Lijkt het jou ook leuk om deel uit te maken van een hecht team van digital marketingspecialisten? Bekijk onze openstaande vacatures dan hier!

Kim

Benieuwd naar de mogelijkheden op het gebied van digital marketing? Neem contact met ons op! 

Dit veld is verplicht.
Dit veld is verplicht.
Dit veld is verplicht.
Dit veld is verplicht.

Gerelateerde artikelen

Zóveel mensen gebruiken social media. Ook jullie doelgroep!

Zóveel mensen gebruiken social media. Ook jullie doelgroep!

Dat social media populair is, dat weten we wel. Maar wist je ook dat het gebruik ervan ook nog steeds stijgt? De groep gebruikers is divers en de platformen die vooral populair zijn onder jongeren, worden ook steeds breder gebruikt, wat ze nét nog wat interessanter maakt voor bedrijven. In deze blog lees je alles over hoeveel mensen social media gebruiken en waarom het voor bedrijven goed is om daarop te marketen.

Lees meer
De European Accessibility Act (EAA): wat zijn de gevolgen voor websites en apps van bedrijven? 

De European Accessibility Act (EAA): wat zijn de gevolgen voor websites en apps van bedrijven? 

In Nederland zijn er meer dan 4 miljoen mensen met een beperking. Door vergrijzing groeit deze groep alleen maar. Mensen kunnen daarom om uitlopende redenen moeite hebben met het gebruiken van digitale diensten, websites en apps. Toegankelijkheid is echter een fundamenteel recht, vandaar dat de European Accessibility Act (EAA) tot leven is geroepen. In dit blog lees je wat de gevolgen zijn voor bedrijven die met name online gefocust zijn.

Lees meer
AI inzetten voor contentmarketing: een goed idee?

AI inzetten voor contentmarketing: een goed idee?

Contentmarketing is een essentieel onderdeel van elke online marketingstrategie. Voor welk kanaal je ook schrijft: het is het startpunt van het doorvertalen van waar jullie als bedrijf voor staan. SEO, SEA, social, e-mailmarketing: je ontkomt niet aan online content! Met de opkomst van ChatGPT en andere generatieve AI is het schrijven van teksten in één klap makkelijker én sneller geworden. Het is een geweldige tool, maar is het handig om jullie volledige content er door te laten schrijven? In hoeverre moet je als organisatie AI inzetten voor contentcreatie?

Lees meer