Wie is Daan?
Hi, mijn naam is Daan Folkeringa, ik ben de nieuwe copywriter bij BlooSEM. (Ja: nog een Daan bij BlooSEM!) Ik heb een achtergrond in de Engelse taal en vertalen, maar copywriting, het schrijven van teksten, dat doe ik eigenlijk al zo’n vijf jaar. Vanaf nu dus bij BlooSEM.
Als copywriter schrijf ik in het algemeen veel verschillende teksten, bijvoorbeeld blogs (zoals deze), nieuwsbrieven en websiteteksten. Verder ondersteun ik graag collega’s met hun teksten en taalvragen. Bij BlooSEM focus ik me vooral op teksten voor klanten, zoals SEO-blogs en landingspagina’s, maar schrijf ik ook voor BlooSEM zelf. Die afwisseling, die vind ik leuk. Vandaar dat ik ook met een goed gevoel naar huis ging na mijn sollicitatiegesprek. Dat het een succesvol sollicitatiegesprek was, is des te leuker.
De eerste week bij BlooSEM
Mijn eerste week begon eigenlijk vóór mijn eerste week. Mijn eerste dag zou dinsdag 2 april zijn, maar op 26 maart kwam ik mijn contract tekenen en bleef ik hangen voor de paasbrunch. Dat was mij in ieder geval verteld. Er bleek ook nog een paasspel bij te zitten: in twee teams moesten er verschillende puzzels worden opgelost die, verstopt als papieren ei, opgehangen hingen door het hele gebouw. Eigenlijk was het paasspel de perfecte gelegenheid om gelijk mijn collega’s te ontmoeten. Team BlooSEM was zo’n beetje compleet en de meest fanatieke kant van iedereen kwam naar boven. Na de brunch ging ik met een getekend contract op zak naar huis.
Vanwege tweede paasdag was m’n eerste week kort. Ik kon op dinsdag rustig aan beginnen. In de middag had ik een introductie met het nieuwe Simyo SEO-team en kon ik beginnen met het eerste SEO-artikel. (Een week later stond die eerste blog al online. ) De rest van de week bestond uit kennismakingen met m’n nieuwe collega’s en het schrijven van de teksten voor klanten.
Flexibiliteit
Wat mij opviel is dat ze bij BlooSEM ruimte maken voor flexibiliteit. In mijn tweede week moest ik maandagochtend de sleutels ophalen, omdat ik ook nét een nieuwe woning had gevonden. Dat kon gewoon, zolang ik de uren later zou inhalen. In m’n vierde week kon ik gelijk thuiswerken zodat ik bij een diploma-uitreiking kon zijn en in de laatste week van april kon ik ook thuis beginnen en later aanhaken voor een afspraak rond de oplevering van m’n oude adres. Door de extra drukte en afspraken rond mijn verhuizing was die flexibiliteit meer dan welkom. Dus dat scoorde zeker punten.
Verantwoordelijkheid
In de tweede week is het allemaal wat meer gaan rollen. Dat betekende meerdere blogs tegelijk starten, verantwoordelijkheid nemen over teksten en veel vragen over processen, programma’s en hoe BlooSEM dingen doet.
Er valt nog veel te leren over digitale marketing. Het verschil tussen SEA, SEO en Social Advertising weet ik misschien wel, maar om er ook over te kunnen schrijven moet ik natuurlijk méér erover weten. Die kennis verder ontwikkelen ligt ook bij mij. Laat ik me bij BlooSEM daar nou volledig in kunnen onderdompelen.
Wat komt er nog aan bij BlooSEM?
April is snel gegaan. Ik ben begin mei met mijn collega Kim meegegaan naar een klant om het team daar te ontmoeten, inclusief een aantal mensen met wie ik direct samenwerk voor SEO-blogs. Het is altijd handig om wat gezichten te hebben gezien – en het was er ook gewoon heel gezellig.
Dat BlooSEM nu ook een copywriter heeft, wordt ondertussen ook al af en toe gepromoot bij andere klanten. Het zou me niks verbazen als ik de komende maanden voor meer klanten zal gaan schrijven. Heb jij een copywriter nodig om te helpen bij het uitvoeren van de teksten voor bijvoorbeeld je SEO-strategie? Laat het weten aan je consultant!
Lijkt het jou ook leuk om deel uit te maken van een hecht team van digital marketingspecialisten? Bekijk onze openstaande vacatures dan hier!