Kom je bij ons werken? Klik hier voor alle vacatures

Adverteren op LinkedIn? LinkedIn stopt met targeting op basis van data uit groepen

Sinds juni is LinkedIn gestopt met targeting op basis van groepdata voor advertenties. Waarom en wat je nu kunt doen, lees je in onze blog!
Bloosem,
12 sep, 2024,

LinkedIn heeft al jaren geleden groepen gelanceerd, waarin professionals met dezelfde interesses in contact met elkaar kunnen komen en informatie en ervaringen kunnen delen. Het was lang mogelijk voor adverteerders op LinkedIn om gebruikers te targeten op basis van gebruikersdata die was verkregen via deze groepen, maar dat is sinds juni niet langer meer het geval. 

Waarom past LinkedIn hun targeting voor adverteerders aan?

De basis voor deze verandering komt voort uit de ‘Digital Services Act’ (in het Nederlands de Verordening digitale diensten) van de Europese Unie, die gebruikers en hun data beschermt. LinkedIn heeft deze verandering niet volledig vrijwillig doorgevoerd. De beslissing is namelijk genomen na een klacht bij de Europese Commissie eerder dit jaar. Volgens de aanklagers zouden deze targetingmogelijkheden gebruikmaken van persoonlijke informatie als afkomst, politieke voorkeuren of seksuele geaardheid voor de advertenties. 

Welke invloed heeft deze update op adverteren op LinkedIn?

Het verwijderen van de mogelijkheid om doelgroepen op te stellen op basis van het lid zijn van een LinkedIn groepen, valt er een targetingmogelijkheid af. Als je van targeting op basis van data uit groepen gebruik hebt gemaakt en je niet je targeting hebt aangepast, dan kan dat de afgelopen tijd invloed hebben gehad op je resultaten. 

LinkedIn adverteren via Bloosem

Bij Bloosem kunnen we ook zónder de data van groepen op verschillende manieren specifiek targeten. Wij zorgen voor een specifieke, gedetailleerde doelgroep die relevant is voor de advertenties en jullie organisatie. Wil je meer weten over wat we kunnen betekenen voor adverteren op LinkedIn? Neem contact met ons op via het formulier aan de rechterkant van de pagina of via de contactpagina.

Kim

Benieuwd naar de mogelijkheden op het gebied van digital marketing? Neem contact met ons op! 

Dit veld is verplicht.
Dit veld is verplicht.
Dit veld is verplicht.
Dit veld is verplicht.

Gerelateerde artikelen

De top 5 SEA-trends van 2025

De top 5 SEA-trends van 2025

Online blijven de ontwikkelingen in een hoog tempo doorgaan. Platformen als Meta, Google en LinkedIn krijgen regelmatig updates, trends veranderen en ook het gedrag van online gebruikers staat niet stil. Het begin van het nieuwe jaar is daarom een perfect moment om even uit te zoomen en naar het grotere plaatje aan veranderingen te kijken. In dit blog geven we je een duidelijk overzicht van verschillende SEA-trends van 2025 die het meer dan waard zijn om in te investeren, dus lees vooral verder!

lees meer