Bloosem staat voor de 7e keer op een rij in de Emerce100!

Je online zichtbaarheid maximaliseren met behulp van SEA

De digitale marketingwereld biedt oneindige groeimogelijkheden, maar hoe kies je de juiste kanalen om je doelgroep effectief te bereiken? En welke strategie levert het beste resultaat op? Of je nu actief bent in B2B, B2C, E-commerce of informatievoorziening, wij staan klaar om je te ondersteunen met deze cruciale vragen over SEA.
Patricia Netten,
30 jun, 2023,

Waarom samenwerken met een marketingbureau essentieel kan zijn voor jouw organisatie

In de snel groeiende wereld van online marketing is het belangrijk voor jouw organisatie om de juiste strategieën te hanteren, om je online zichtbaarheid én succes te vergroten. Een van de meest effectieve tools die je kan inzetten om je doelgroep te bereiken en verkeer naar je website te genereren, is Search Engine Advertising (SEA).

SEA consultants Mascha en Patricia

In dit blog delen we de belangrijkste redenen met je waarom jij zou moeten overwegen om SEA in te zetten als onderdeel van je marketingstrategie. Van het vergroten van de merkbekendheid en het genereren van kwalitatief verkeer, tot het behalen van meetbare resultaten en het maximaliseren van de Return On Investment (ROI), SEA biedt aantrekkelijke voordelen die niet genegeerd kunnen worden.


Verhoog de merkbekendheid bij je klanten

Het leveren van het beste product of dienst is een goed begin, maar als je niet bekend bent bij je doelgroep, zullen potentiële klanten niet weten wat je te bieden hebt. Ze kiezen dan eerder voor bedrijven waarmee ze vertrouwd zijn, waardoor je het risico loopt om potentiële klanten mis te lopen. Gelukkig is er een oplossing! Optimaliseer je digitale kanalen en vergroot je bekendheid binnen je doelgroep. Denk aan doordachte campagne waarmee je je merk en boodschap onder de aandacht brengt bij gebruikers die geïnteresseerd zijn in jouw product of dienst. Op deze manier nemen deze potentiële klanten je bedrijf mee in hun overweging en vergroot je de kans op conversie en dat het straks je klanten worden.

Verbeter je online zicht- en vindbaarheid

Als klanten je niet kunnen vinden in de online wereld, zullen ze vaak kiezen voor een alternatief, dit kan een concurrent zijn die gemakkelijker vindbaar is. Daarom is het erg belangrijk om je online vindbaarheid op orde te hebben. Dit kan worden bereikt door het creëren van relevante content en het opzetten van effectieve online campagnes die aansluiten bij je doelgroep en de verschillende fases in de ‘customer journey‘. Op deze manier wordt jullie bedrijf gevonden op het juiste moment, op de juiste plaats en met de juiste boodschap.

Google Ads

Verkrijg waardevolle inzichten in online activiteiten en stimuleer leadgeneratie

Het fundament van succesvolle digital marketing is het principe van ‘meten is weten’. Het is erg belangrijk om op de hoogte te blijven van wat er speelt binnen je doelgroep en hoe je website wordt gebruikt. Om dit te bereiken, is het essentieel dat alle gegevens meetbaar zijn. Hierbij speelt een goede inrichting van jullie Google Analytics een belangrijke rol. Dit stelt je in staat om inzichten te verkrijgen in de behoeften van je doelgroep en de kanalen waarop je nieuwe klanten kunt aantrekken. Op deze manier transformeer je je website in een geautomatiseerde machine die constant nieuwe leads genereert! Dat wil jij toch ook?

Begin met SEA

Wij kunnen je helpen met het opzetten van een effectieve leadfunnel, de juiste bezoekers aantrekken en naar je website leiden maar ook je online vind- en zichtbaarheid verbeteren. We denken graag mee met het behalen van jouw marketingdoelen en succes!

Kim

Benieuwd naar de mogelijkheden op het gebied van digital marketing? Neem contact met ons op! 

Dit veld is verplicht.
Dit veld is verplicht.
Dit veld is verplicht.
Dit veld is verplicht.

Gerelateerde artikelen

Meer dan alleen verkopen: zo haal je alles uit je e-commerce marketing

Meer dan alleen verkopen: zo haal je alles uit je e-commerce marketing

Meer bereik, meer klanten, meer sales. De belofte van e-commerce klinkt simpel, maar in de praktijk lopen veel webshops tegen dezelfde uitdagingen aan, zoals stijgende advertentiekosten, dalende marges en een doelgroep die steeds minder gevoelig is voor “koop nu!”-boodschappen. De vraag is dan ook niet óf je inzet op digital performance marketing – maar hoe jullie het slim en duurzaam aanpakken.

Lees meer
Afbeeldingen optimaliseren voor betere resultaten op jullie website: zo doe je dat.

Afbeeldingen optimaliseren voor betere resultaten op jullie website: zo doe je dat.

Voor jullie website wil je natuurlijk relevante, aantrekkelijke afbeeldingen. De selectie aan afbeeldingen en de opmaak zijn immers van groot belang voor de uitstraling en visuele representatie van jullie als bedrijf. Het is echter wel belangrijk om jullie afbeeldingen een beetje aandacht te geven vóór het uploaden. Onbewerkte afbeeldingen kunnen namelijk de laadtijd vertragen en, ja, zelfs de SEO-prestaties negatief beïnvloeden. Door afbeeldingen te optimaliseren, verbeter je niet alleen de gebruikerservaring, maar ook jullie zichtbaarheid in zoekmachines.

Lees meer