Ben jij onze nieuwe Financieel Administratief Medewerker? Solliciteer nu →

Spotify adverteren – nu ook adverteren op hét online muziekkanaal!

Spotify, wie kent het niet? Inmiddels heeft 41% van de Nederlanders een account bij deze streamingdienst. Dit aantal groeit nog elk jaar. Naast een betaald account zonder reclame heeft 50% een gratis account. Wist je dat je hier kunt adverteren? Lees snel verder voor de mogelijkheden binnen dit kanaal!
Kim Platenkamp,
7 dec, 2021,

Waarom Spotify adverteren?

Via Spotify adverteren, waarom zou je daarmee beginnen? Waarom niet kun je beter vragen! Steeds meer mensen luisteren online muziek. 48,7% hiervan gebeurt via de radio, maar steeds meer (51,3%) via digitale audio, zoals Spotify. Sinds 2012 is het streamen van audio verdubbeld. Gemiddeld luisteren mensen 17 uur per week naar streamingdiensten. 27% van de luisteraars luistert via de smartphone, 38% via de laptop. Bijna 50% van de abonnees is jonger dan 34 jaar. Uit onderzoek blijkt dat er meer aandacht wordt besteed aan advertenties op het online muziekkanaal dan die op de radio. Spotify ads worden toegespitst op interesses en relevantie voor gebruikers. Juist dáárom is Spotify een interessant marketingkanaal!

Demografie Spotify Nederland

Welke mogelijkheden biedt Spotify adverteren?

Zoals eerder gezegd krijgen mensen die een gratis abonnement hebben advertenties te horen of te zien. Je hebt de mogelijkheid om te adverteren met een audiospot of een video-ad. In een audiospot kan je gedurende 30 seconden een advertentie laten horen om met name bereik te genereren. Zelf nog geen audiomateriaal hiervoor? Dan maakt Spotify dit voor je. Het enige dat jij hoeft te doen is het aanleveren van de tekst en een keuze maken uit een van de zes stemmen die beschikbaar zijn. En dan heb jij binnen twee werkdagen een Spotify Audiocommercial. Videoadvertenties zijn goed in te zetten om conversie te stimuleren. Deze worden in de Spotify App vertoond. Je kunt al adverteren vanaf 15 euro per dag.

Welke doelgroep kun je bereiken op Spotify?

Net zoals bij andere social mediakanalen kan je binnen Spotify ook targeten op verschillende doelgroepen. Naast leeftijd en geslacht kan dit op locatie, zelfs op postcodeniveau. Daarnaast kun je ook segmenteren op bijvoorbeeld type apparaat. Anders dan bij andere platforms kun je ook je doelgroep targeten op luistergedrag. Dit kan op basis van genre, playlist categorie of podcast categorie. Zo kun je dus je ads tonen aan mensen die veel naar house of Nederlandse pop luisteren. Daarnaast kun je segmenteren op interesses, zoals comedy, nieuws of reizen. Tot slot kun je ook adverteren op real-time context. Dit betekent dat mensen die op dat moment een gaming lijst aan het luisteren zijn, jouw advertentie over bijv. gaming te zien krijgen.

Spotify targeting

Aan de slag met Spotify Adverteren!

Zoals je ziet zijn de adverteermogelijkheden op Spotify behoorlijk divers. Met een klein budget kun je al een leuke campagne opzetten. Hulp nodig? Bloosem helpt je graag. Vul ons contactformulier in en dan spreken we elkaar snel.

Kim

Benieuwd naar de mogelijkheden op het gebied van digital marketing? Neem contact met ons op! 

Dit veld is verplicht.
Dit veld is verplicht.
Dit veld is verplicht.
Dit veld is verplicht.

Gerelateerde artikelen

Zóveel mensen gebruiken social media. Ook jullie doelgroep!

Zóveel mensen gebruiken social media. Ook jullie doelgroep!

Dat social media populair is, dat weten we wel. Maar wist je ook dat het gebruik ervan ook nog steeds stijgt? De groep gebruikers is divers en de platformen die vooral populair zijn onder jongeren, worden ook steeds breder gebruikt, wat ze nét nog wat interessanter maakt voor bedrijven. In deze blog lees je alles over hoeveel mensen social media gebruiken en waarom het voor bedrijven goed is om daarop te marketen.

Lees meer
De European Accessibility Act (EAA): wat zijn de gevolgen voor websites en apps van bedrijven? 

De European Accessibility Act (EAA): wat zijn de gevolgen voor websites en apps van bedrijven? 

In Nederland zijn er meer dan 4 miljoen mensen met een beperking. Door vergrijzing groeit deze groep alleen maar. Mensen kunnen daarom om uitlopende redenen moeite hebben met het gebruiken van digitale diensten, websites en apps. Toegankelijkheid is echter een fundamenteel recht, vandaar dat de European Accessibility Act (EAA) tot leven is geroepen. In dit blog lees je wat de gevolgen zijn voor bedrijven die met name online gefocust zijn.

Lees meer
AI inzetten voor contentmarketing: een goed idee?

AI inzetten voor contentmarketing: een goed idee?

Contentmarketing is een essentieel onderdeel van elke online marketingstrategie. Voor welk kanaal je ook schrijft: het is het startpunt van het doorvertalen van waar jullie als bedrijf voor staan. SEO, SEA, social, e-mailmarketing: je ontkomt niet aan online content! Met de opkomst van ChatGPT en andere generatieve AI is het schrijven van teksten in één klap makkelijker én sneller geworden. Het is een geweldige tool, maar is het handig om jullie volledige content er door te laten schrijven? In hoeverre moet je als organisatie AI inzetten voor contentcreatie?

Lees meer