Bloosem staat voor de 7e keer op een rij in de Emerce100!

SEA uitbesteden: 6 redenen waarom jij dit moet doen!

Het uitbesteden van Search Engine Advertising, oftewel zoekmachine adverteren, kan om verschillende redenen een verstandige keuze zijn voor jouw bedrijf. SEA is een vorm van online adverteren waarbij adverteerders betaalde advertenties weergeven in de zoekresultaten van zoekmachines zoals Google ads. Maar waarom zou je ervoor kiezen dit niet zelf te doen? In dit blog vind je 6 redenen waarom SEA marketing uitbesteden loont!
Mascha Bergmans,
30 nov, 2023,

1. SEA uitbesteden bij een SEA specialist voor kennis en ervaring

Zoekmachine adverteren​ is een ingewikkelde en constant veranderende business. Je hebt experts nodig die op de hoogte zijn van alle trends en trucjes. Digitale marketingbureaus (zoals Bloosem!) hebben SEA-specialisten in huis die precies weten wat wel en niet werkt. Zij zijn op de hoogte van de meest geavanceerde tools. Door SEA uit te besteden hoef jij je hier niet in te verdiepen en het aanschaffen van tools ervan is ook niet meer nodig.

SEA consultants Mascha en Patricia

2. Zoekmachine adverteren​ uitbesteden zorgt voor tijdsbesparing

Zeg nou zelf, wie heeft er tijd om zich druk te maken over een effectieve SEA-campagne? Ehhm… wij dus. Door SEA uit te besteden, kun jij je bezighouden met je andere taken die veel tijd kosten. Laat een bureau maar werken aan je online zichtbaarheid via Google Ads en andere platforms!

tijd kost geld

3. SEA uitbesteden zorgt voor kostenbeheersing

Ja, SEA marketing uitbesteden kost geld. Je schakelt immers een digital marketingbureau in te schakelen, maar op de lange termijn kan het je juist geld besparen. De SEA-specialisten zorgen ervoor dat je advertentie-uitgaven het maximale opleveren. Jij weet waar je aan toe bent en het budget wordt optimaal gemanaged.

4. Zoekmachine adverteren uitbesteden zorgt voor meetbare resultaten

Digital marketingbureau’s zijn net als profvoetballers, maar dan voor online campagnes. Ze meten, analyseren, en hebben KPI’s waar jij nog nooit van hebt gehoord. En jij? Jij krijgt rapporten over je advertentie-uitgaven en ROI, zodat je weloverwogen beslissingen kunt nemen.

online zichtbaarheid SEA

5. Continue optimalisatie dankzij SEA uitbesteding

Het succes van een SEA-campagne vereist voortdurende monitoring en aanpassingen. Een bureau optimaliseert je campagnes regelmatig om ervoor te zorgen dat ze de beste resultaten opleveren. Ook als je bedrijf groeit, kan een bureau helpen je advertentiestrategieën op te schalen en aan te passen aan de veranderende behoeften van jouw bedrijf.

6. Sterke zoekmachine advertenties zorgt voor concurrentievoordeel

In de online advertentiewereld is het een strijd om de beste plekjes. Met een marketingbureau aan je zijde kun je de concurrentie een stapje voorblijven. Zij hebben de skills, jij krijgt het resultaat. SEA marketing uitbesteden zorgt ervoor dat je met minder budget eenzelfde resultaat kan behalen.

SEA marketing uitbesteden bij Bloosem

Kortom, SEA marketing uitbesteden is een goede keuze als je de voordelen van online adverteren wil benutten zonder de complexiteit en tijdsinvestering die ermee gepaard gaat. Wel is het cruciaal om het juiste digital marketingbureau te kiezen dat past bij je bedrijfsdoelen en budget. Zorg ervoor dat je een SEA marketingbureau kiest dat veel ervaring heeft en aantoonbaar successen kan laten zien in SEA.

Bij Bloosem hebben we meer dan 20 jaar ervaring in SEA. Bekijk bijvoorbeeld deze SEA-case voor wat meer informatie over onze aanpak. We bespreken graag wat we kunnen betekenen voor jullie SEA marketing en Google Ads. Neem contact op via het contactformulier rechts op de pagina, of via onze contactpagina.

Kim

Benieuwd naar de mogelijkheden op het gebied van digital marketing? Neem contact met ons op! 

Dit veld is verplicht.
Dit veld is verplicht.
Dit veld is verplicht.
Dit veld is verplicht.

Gerelateerde artikelen

Meer dan alleen verkopen: zo haal je alles uit je e-commerce marketing

Meer dan alleen verkopen: zo haal je alles uit je e-commerce marketing

Meer bereik, meer klanten, meer sales. De belofte van e-commerce klinkt simpel, maar in de praktijk lopen veel webshops tegen dezelfde uitdagingen aan, zoals stijgende advertentiekosten, dalende marges en een doelgroep die steeds minder gevoelig is voor “koop nu!”-boodschappen. De vraag is dan ook niet óf je inzet op digital performance marketing – maar hoe jullie het slim en duurzaam aanpakken.

Lees meer
Afbeeldingen optimaliseren voor betere resultaten op jullie website: zo doe je dat.

Afbeeldingen optimaliseren voor betere resultaten op jullie website: zo doe je dat.

Voor jullie website wil je natuurlijk relevante, aantrekkelijke afbeeldingen. De selectie aan afbeeldingen en de opmaak zijn immers van groot belang voor de uitstraling en visuele representatie van jullie als bedrijf. Het is echter wel belangrijk om jullie afbeeldingen een beetje aandacht te geven vóór het uploaden. Onbewerkte afbeeldingen kunnen namelijk de laadtijd vertragen en, ja, zelfs de SEO-prestaties negatief beïnvloeden. Door afbeeldingen te optimaliseren, verbeter je niet alleen de gebruikerservaring, maar ook jullie zichtbaarheid in zoekmachines.

Lees meer