Over mij
Maar voordat ik je vertel hoe mijn eerste maand verliep, stel ik me eerst graag even aan je voor! Mijn naam is Vera Steenbergen en ik ben een 23-jarige Commerciële Economie studente aan de Hogeschool Utrecht. Aankomend half jaar loop ik bij Bloosem mijn afstudeerstage. Hier ben ik de Digital Marketing Stagiair en naast mijn dagelijkse taken ga ik een waardevolle scriptie schrijven. Bloosem viel mij op omdat de functie die zij aanbieden mijn ideale stage is. Daarnaast zijn ze gefocust op kwalitatieve marketing en nemen ze besluiten op basis van data.
De eerste week bij BlooSEM
De eerste week was een achtbaan van kennismakingen en nieuwe indrukken. Bij aankomst kreeg ik een warm welkom en een tasje met goodies. Er was veel te leren over de verschillende agenda’s en systemen die het bedrijf gebruikt, maar gelukkig stonden mijn collega’s klaar om vragen te beantwoorden en me te begeleiden.
Ook ben ik zeer bekend geworden met de “bullshit button” en de gifjes op Slack die wat voor humor zorgen gedurende de dag. Het was heel fijn om te zien hoe het team elkaar ondersteunt en aanmoedigt, zowel op professioneel als persoonlijk vlak.
Een van de vele hoogtepunten was dat ik de eerste week direct uitgenodigd werd om mee te gaan op teamuitje. Daar hebben we enorm genoten van heerlijke zelfgemaakte cocktails en Spaanse tapas. Het was heel leuk om op deze manier je collega’s te leren kennen.
Aandacht voor groei
Wat ik enorm fijn vind bij Bloosem is dat er veel aandacht is om te leren en groeien. Ik word aangemoedigd om deel te nemen aan verschillende trainingen, zoals voor SEA, LinkedIn, Instagram, Facebook en Wordpress. Deze cursussen gaven me waardevolle inzichten die ik direct kon toepassen in mijn werk en dat vind ik heel fijn om te zien. Ook dagen mijn collega’s me uit om ook goed na te denken over wat ik later wil doen en hoe ik mij hierin kan verdiepen.
Werkzaamheden
Mijn taken zijn divers en uitdagend. Van het schrijven van social media teksten en blogs tot het herschrijven van bestaande content en het opstellen van overzichten en budgetten voor verschillende marketingactiviteiten. Ook mocht ik meewerken aan het opstellen van een contentkalender, het assisteren bij het organiseren van evenementen en het opzetten van SEA campagnes.
Afstudeeropdracht
Ook ben ik enthousiast over de interessante opdracht die ik samen met Bloosem heb opgezet voor mijn afstudeerscriptie. Ik zal voor Bloosem een rebranding communicatieplan opstellen, wat mij een waardevolle kans biedt om mijn vaardigheden in strategische marketing en communicatie verder te ontwikkelen.
Al met al was mijn eerste maand bij Bloosem te gek! Ik ben dankbaar voor de mogelijkheid om te leren en te groeien binnen dit inspirerende team en kijk ernaar uit wat de toekomst nog meer in petto heeft.