Ben jij onze nieuwe Financieel Administratief Medewerker? Solliciteer nu →

Google Ads lanceert identiteitsverificatie: wat moet je weten?

Vorige jaar kondigde Google al aan dat zijn bestaande identiteitsverificatieprogramma, dat in 2018 is opgezet, van toepassing zal worden op ALLE adverteerders op hun platforms. In maart 2021, ontvingen wij de eerste e-mails om een identiteitsverificatie uit te voeren. Heb je nu ook zo e-mail ontvangen? Dan kun je eenvoudig de identiteitsverificatie starten door middel van het klikken op de button “aan de slag”. Het is verstandig om dit zo snel mogelijk op te pakken om te voorkomen dat je account wordt onderbroken.
Patricia Netten,
16 mrt, 2021,

Waarom Google de identiteitsverificatie introduceert?

Google zegt dat dit nodig is om “een veilige en betrouwbare advertentie-ervaring voor gebruikers te garanderen.

Hierdoor wordt het voor gebruikers makkelijker gemaakt om de adverteerder beter te begrijpen en om weloverwogen beslissingen te nemen voordat ze op een Google-advertentie klikken.

Wat houdt de verificatie van Google in?

Adverteerders leveren hun gegevens aan bij Google en Google verifieert je identiteit en geeft daarna bij alle advertenties die je uitvoert de locatie en naam weer van de adverteerder.

Identiteitsverificatie voor google ads


Hoe werkt de Google identiteitsverificatie?

Zodra Google de identiteit van een adverteerder heeft geverifieerd, wordt de informatie gebruikt om een ​​nieuw openbaarmakingsvenster te genereren bij alle advertenties, met de naam van het bedrijf en het land van herkomst. Deze informatie wordt zichtbaar door te klikken op het pijltje naast de URL van de advertentie.  

  • In Display is de informatie beschikbaar via het pictogram Advertentiekeuzes of de ‘x’ die op de banner wordt weergegeven.
  • op YouTube is de informatie beschikbaar door op het pictogram “i” of het pictogram met drie stippen dat in elke advertentie wordt weergegeven, te klikken.

Conclusie

Wat al eerder geïntroduceerd is in de VS is sinds deze maand ook in Nederland van start gegaan. Google is begonnen met het verifiëren van adverteerders en dit blijft zich wereldwijd uitbreiden. Dit proces zal naar verwachting binnen enkele jaren zijn afgerond. Als je een Bloosem klant bent, neem dan gerust contact op met 1 van onze werknemers. Zodra je de e-mail van Google hebt ontvangen, leidt ons team je door het Google Ads-identiteitsverificatieproces. Meld je aan op onze nieuwsbrief voor de laatste online marketing weetjes en nieuwtjes.

Kim

Benieuwd naar de mogelijkheden op het gebied van digital marketing? Neem contact met ons op! 

Dit veld is verplicht.
Dit veld is verplicht.
Dit veld is verplicht.
Dit veld is verplicht.

Gerelateerde artikelen

Zóveel mensen gebruiken social media. Ook jullie doelgroep!

Zóveel mensen gebruiken social media. Ook jullie doelgroep!

Dat social media populair is, dat weten we wel. Maar wist je ook dat het gebruik ervan ook nog steeds stijgt? De groep gebruikers is divers en de platformen die vooral populair zijn onder jongeren, worden ook steeds breder gebruikt, wat ze nét nog wat interessanter maakt voor bedrijven. In deze blog lees je alles over hoeveel mensen social media gebruiken en waarom het voor bedrijven goed is om daarop te marketen.

Lees meer
De European Accessibility Act (EAA): wat zijn de gevolgen voor websites en apps van bedrijven? 

De European Accessibility Act (EAA): wat zijn de gevolgen voor websites en apps van bedrijven? 

In Nederland zijn er meer dan 4 miljoen mensen met een beperking. Door vergrijzing groeit deze groep alleen maar. Mensen kunnen daarom om uitlopende redenen moeite hebben met het gebruiken van digitale diensten, websites en apps. Toegankelijkheid is echter een fundamenteel recht, vandaar dat de European Accessibility Act (EAA) tot leven is geroepen. In dit blog lees je wat de gevolgen zijn voor bedrijven die met name online gefocust zijn.

Lees meer
AI inzetten voor contentmarketing: een goed idee?

AI inzetten voor contentmarketing: een goed idee?

Contentmarketing is een essentieel onderdeel van elke online marketingstrategie. Voor welk kanaal je ook schrijft: het is het startpunt van het doorvertalen van waar jullie als bedrijf voor staan. SEO, SEA, social, e-mailmarketing: je ontkomt niet aan online content! Met de opkomst van ChatGPT en andere generatieve AI is het schrijven van teksten in één klap makkelijker én sneller geworden. Het is een geweldige tool, maar is het handig om jullie volledige content er door te laten schrijven? In hoeverre moet je als organisatie AI inzetten voor contentcreatie?

Lees meer