Waarom Google de identiteitsverificatie introduceert?
Google zegt dat dit nodig is om “een veilige en betrouwbare advertentie-ervaring voor gebruikers te garanderen.
Hierdoor wordt het voor gebruikers makkelijker gemaakt om de adverteerder beter te begrijpen en om weloverwogen beslissingen te nemen voordat ze op een Google-advertentie klikken.
Wat houdt de verificatie van Google in?
Adverteerders leveren hun gegevens aan bij Google en Google verifieert je identiteit en geeft daarna bij alle advertenties die je uitvoert de locatie en naam weer van de adverteerder.
Hoe werkt de Google identiteitsverificatie?
Zodra Google de identiteit van een adverteerder heeft geverifieerd, wordt de informatie gebruikt om een nieuw openbaarmakingsvenster te genereren bij alle advertenties, met de naam van het bedrijf en het land van herkomst. Deze informatie wordt zichtbaar door te klikken op het pijltje naast de URL van de advertentie.
- In Display is de informatie beschikbaar via het pictogram Advertentiekeuzes of de ‘x’ die op de banner wordt weergegeven.
- op YouTube is de informatie beschikbaar door op het pictogram “i” of het pictogram met drie stippen dat in elke advertentie wordt weergegeven, te klikken.
Conclusie
Wat al eerder geïntroduceerd is in de VS is sinds deze maand ook in Nederland van start gegaan. Google is begonnen met het verifiëren van adverteerders en dit blijft zich wereldwijd uitbreiden. Dit proces zal naar verwachting binnen enkele jaren zijn afgerond. Als je een Bloosem klant bent, neem dan gerust contact op met 1 van onze werknemers. Zodra je de e-mail van Google hebt ontvangen, leidt ons team je door het Google Ads-identiteitsverificatieproces. Meld je aan op onze nieuwsbrief voor de laatste online marketing weetjes en nieuwtjes.