Bloosem staat voor de 7e keer op een rij in de Emerce100!

Google Ads lanceert identiteitsverificatie: wat moet je weten?

Vorige jaar kondigde Google al aan dat zijn bestaande identiteitsverificatieprogramma, dat in 2018 is opgezet, van toepassing zal worden op ALLE adverteerders op hun platforms. In maart 2021, ontvingen wij de eerste e-mails om een identiteitsverificatie uit te voeren. Heb je nu ook zo e-mail ontvangen? Dan kun je eenvoudig de identiteitsverificatie starten door middel van het klikken op de button “aan de slag”. Het is verstandig om dit zo snel mogelijk op te pakken om te voorkomen dat je account wordt onderbroken.
Patricia Netten,
16 mrt, 2021,

Waarom Google de identiteitsverificatie introduceert?

Google zegt dat dit nodig is om “een veilige en betrouwbare advertentie-ervaring voor gebruikers te garanderen.

Hierdoor wordt het voor gebruikers makkelijker gemaakt om de adverteerder beter te begrijpen en om weloverwogen beslissingen te nemen voordat ze op een Google-advertentie klikken.

Wat houdt de verificatie van Google in?

Adverteerders leveren hun gegevens aan bij Google en Google verifieert je identiteit en geeft daarna bij alle advertenties die je uitvoert de locatie en naam weer van de adverteerder.

Identiteitsverificatie voor google ads


Hoe werkt de Google identiteitsverificatie?

Zodra Google de identiteit van een adverteerder heeft geverifieerd, wordt de informatie gebruikt om een ​​nieuw openbaarmakingsvenster te genereren bij alle advertenties, met de naam van het bedrijf en het land van herkomst. Deze informatie wordt zichtbaar door te klikken op het pijltje naast de URL van de advertentie.  

  • In Display is de informatie beschikbaar via het pictogram Advertentiekeuzes of de ‘x’ die op de banner wordt weergegeven.
  • op YouTube is de informatie beschikbaar door op het pictogram “i” of het pictogram met drie stippen dat in elke advertentie wordt weergegeven, te klikken.

Conclusie

Wat al eerder geïntroduceerd is in de VS is sinds deze maand ook in Nederland van start gegaan. Google is begonnen met het verifiëren van adverteerders en dit blijft zich wereldwijd uitbreiden. Dit proces zal naar verwachting binnen enkele jaren zijn afgerond. Als je een Bloosem klant bent, neem dan gerust contact op met 1 van onze werknemers. Zodra je de e-mail van Google hebt ontvangen, leidt ons team je door het Google Ads-identiteitsverificatieproces. Meld je aan op onze nieuwsbrief voor de laatste online marketing weetjes en nieuwtjes.

Kim

Benieuwd naar de mogelijkheden op het gebied van digital marketing? Neem contact met ons op! 

Dit veld is verplicht.
Dit veld is verplicht.
Dit veld is verplicht.
Dit veld is verplicht.

Gerelateerde artikelen

Meer dan alleen verkopen: zo haal je alles uit je e-commerce marketing

Meer dan alleen verkopen: zo haal je alles uit je e-commerce marketing

Meer bereik, meer klanten, meer sales. De belofte van e-commerce klinkt simpel, maar in de praktijk lopen veel webshops tegen dezelfde uitdagingen aan, zoals stijgende advertentiekosten, dalende marges en een doelgroep die steeds minder gevoelig is voor “koop nu!”-boodschappen. De vraag is dan ook niet óf je inzet op digital performance marketing – maar hoe jullie het slim en duurzaam aanpakken.

Lees meer
Afbeeldingen optimaliseren voor betere resultaten op jullie website: zo doe je dat.

Afbeeldingen optimaliseren voor betere resultaten op jullie website: zo doe je dat.

Voor jullie website wil je natuurlijk relevante, aantrekkelijke afbeeldingen. De selectie aan afbeeldingen en de opmaak zijn immers van groot belang voor de uitstraling en visuele representatie van jullie als bedrijf. Het is echter wel belangrijk om jullie afbeeldingen een beetje aandacht te geven vóór het uploaden. Onbewerkte afbeeldingen kunnen namelijk de laadtijd vertragen en, ja, zelfs de SEO-prestaties negatief beïnvloeden. Door afbeeldingen te optimaliseren, verbeter je niet alleen de gebruikerservaring, maar ook jullie zichtbaarheid in zoekmachines.

Lees meer