fbpx
Google Ads lanceert identiteitsverificatie: wat moet je weten?

Google Ads lanceert identiteitsverificatie: wat moet je weten?

Home » Google Ads lanceert identiteitsverificatie: wat moet je weten?

Google Ads lanceert identiteitsverificatie: wat moet je weten?

Vorige jaar kondigde Google al aan dat zijn bestaande identiteitsverificatieprogramma, dat in 2018 is opgezet, van toepassing zal worden op ALLE adverteerders op hun platforms. In maart 2021, ontvingen wij de eerste e-mails om een identiteitsverificatie uit te voeren.

Heb je nu ook zo e-mail ontvangen? Dan kun je eenvoudig de identiteitsverificatie starten door middel van het klikken op de button “aan de slag”. Het is verstandig om dit zo snel mogelijk op te pakken om te voorkomen dat je account wordt onderbroken.

Waarom Google de identiteitsverificatie introduceert?

Google zegt dat dit nodig is om “een veilige en betrouwbare advertentie-ervaring voor gebruikers te garanderen.

Hierdoor wordt het voor gebruikers makkelijker gemaakt om de adverteerder beter te begrijpen en om weloverwogen beslissingen te nemen voordat ze op een Google-advertentie klikken.

Wat houdt de verificatie van Google in?

Adverteerders leveren hun gegevens aan bij Google en Google verifieert je identiteit en geeft daarna bij alle advertenties die je uitvoert de locatie en naam weer van de adverteerder.

Identiteitsverificatie voor google ads
Identiteitsverificatie voor google ads


Hoe werkt de Google identiteitsverificatie?

Zodra Google de identiteit van een adverteerder heeft geverifieerd, wordt de informatie gebruikt om een ​​nieuw openbaarmakingsvenster te genereren bij alle advertenties, met de naam van het bedrijf en het land van herkomst. Deze informatie wordt zichtbaar door te klikken op het pijltje naast de URL van de advertentie.  

  • In Display is de informatie beschikbaar via het pictogram Advertentiekeuzes of de ‘x’ die op de banner wordt weergegeven.
  • op YouTube is de informatie beschikbaar door op het pictogram “i” of het pictogram met drie stippen dat in elke advertentie wordt weergegeven, te klikken.

Conclusie

Wat al eerder geïntroduceerd is in de VS is sinds deze maand ook in Nederland van start gegaan. Google is begonnen met het verifiëren van adverteerders en dit blijft zich wereldwijd uitbreiden. Dit proces zal naar verwachting binnen enkele jaren zijn afgerond. Als je een BlooSEM klant bent, neem dan gerust contact op met 1 van onze werknemers. Zodra je de e-mail van Google hebt ontvangen, leidt ons team je door het Google Ads-identiteitsverificatieproces. Meld je aan op onze nieuwsbrief voor de laatste online marketing weetjes en nieuwtjes.

blank

Meer weten over het adverteren op YouTube? Contact Sander!