Meta staat op het punt om een aantal nieuwe updates door te voeren voor hun advertenties. Centraal staat het preciezer kunnen aangeven waar je als bedrijf waarde aan hecht in je campagnes. Met deze focus op maatwerk hoopt Meta in te kunnen spelen op de verschillende aspecten die bedrijven willen kunnen meten naast de huidige conversiemogelijkheden.
In dit blog gaan we in op de vier aspecten die Meta de komende tijd zal uitrollen: Conversiewaarderegels, nieuwe attributiemodellen, analytics integraties en verbeterde cross-publisher optimalisaties.
Conversiewaarderegels
Meta is momenteel een nieuwe functionaliteit aan het testen, ‘Conversion Value Rules’. Met deze feature kunnen bedrijven aan Meta laten weten aan welke doelgroep of publiek ze het meeste waarde hechten. Deze informatie wordt vervolgens gebruikt om de campagnes te optimaliseren.
Adverteerders kunnen daarna bijvoorbeeld hogere biedingen inzetten voor specifieke klantsegmenten en doelgroepen, zonder aparte campagnes te hoeven maken. Dat zou het makkelijker kunnen maken om betere resultaten te behalen.
Nieuwe attributiemodellen
Er komt een nieuwe instelling voor ‘opt-in attributie’, die zogeheten incrementele conversies optimaliseert. Incrementele conversies zijn conversies waarvan Meta gelooft dat ze niet hadden plaatsgevonden zonder de getoonde advertentie. Dit staat in contrast met enkel en alleen optimaliseren voor het maximale aantal conversies. Welk voordeel deze opt-in precies heeft over andere mogelijkheden, zoals optimaliseren voor clicks, heeft Meta nog niet duidelijk gemaakt.
Integraties met analytics
Ook bij Meta zijn ze er duidelijk bewust van dat meten weten is: per direct en tot 2025 geeft Meta de optie om analytics-programma’s rechtstreeks met hun advertentiesysteem te koppelen. En dat via een eenvoudige API-instelling! Meta begint met een verbinding met Google Analytics en Northbeam en zal dit mogelijk uitbreiden met ook de mogelijkheid om te koppelen met Triple Whale en Adobe Analytics.
Met het integreren van deze analytics-programma’s kunnen bedrijven hun verzamelde campagne-informatie – zoals het aantal conversies – makkelijker delen met Meta. Meta wil vooral leren van deze informatie, specifiek over welke type conversies bedrijven het belangrijkst vinden. Dat leren heeft natuurlijk wel een doel: de data wordt vervolgens weer gebruikt om campagnes te optimaliseren
Verbeterde cross-publisher optimalisaties
Op basis van testintegraties met analytics-programma’s, gaat Meta al een aantal veranderingen doorvoeren in hun advertentiesysteem. Wat deze precies zijn, delen ze niet, maar volgens Meta zouden deze veranderingen meer rekening moeten houden met adverteerders die op meerdere kanalen tegelijk campagnes draaien. Meta hoopt met de veranderingen in ieder geval voor meer conversies te kunnen zorgen. Daar zal uiteindelijk geen enkele adverteerder over klagen!
Haal met Bloosem alles uit je Meta-campagnes
Hier bij Bloosem zul je ons niet horen klagen over het feit dat Meta verschillende veranderingen aan het uitrollen is, die allemaal focussen op een hoger aantal conversies! Dat is natuurlijk alleen maar mooi meegenomen.
Wil je jullie Meta-campagnes opzetten, uitbreiden of meer inzicht krijgen over wat er bij jullie voor succesvolle conversies zorgt? Neem dan vooral contact met ons op! We kijken graag met jullie mee – en waar nodig is ook verder dan alleen Meta.