Ben jij onze nieuwe Financieel Administratief Medewerker? Solliciteer nu →

Mijn eerste maand als afstudeerder bij Bloosem: van nieuwkomer naar Digital Marketeer in spe

Hoi, ik ben Richan! Sinds begin februari maak ik deel uit van team Bloosem. Ervaar hier met mij mijn eerste maand, van mijn eerste dag tot wat ik tot nu toe allemaal heb gedaan.  Ik zou zeggen, lees met me mee!
Richan Ramkisoen,
27 feb, 2025,

Eerste dag: kop koffie, laptop open en go!

Daar stond ik dan, mijn eerste dag bij Bloosem. Vol vastberadenheid, maar ook met lichte zenuwen liep ik het gebouw binnen naar de tweede verdieping. Wat staat me te wachten? Heb ik genoeg voorkennis en wat zijn de verwachtingen van mijn nieuwe collega’s? Met die vragen in mijn hoofd liep ik het kantoor binnen. Gelukkig werd ik heel warm onthaald! 

Dus daar zat ik,met een kop koffie in mijn handen en mijn laptop aangesloten op mijn beeldscherm, en werd ik ingewerkt in de systemen waar ze bij Bloosem gebruik van maken. Binnen no-time kon ik overal bij en bestond een groot gedeelte van de dag uit kennis maken met mijn nieuwe collega’s.

Een duik in de wereld van digital marketing

Mijn eerste week bij Bloosem zat vol met informatie, dus vloog voorbij. Langzaam leerde ik iedereen kennen en  leerde ik waar Bloosem voor staat. Wat ik vooral heel leuk vond, is dat er echt aandacht werd besteed aan mij, mijn opdracht en mijn leerdoelen. Ik kreeg ook al meteen een paar taken waar ik gedurende dit traject verantwoordelijk voor ben en ik mocht zelfs al in de eerste week aansluiten bij een meeting tussen een klant en Bloosem zelf. Daarnaast mocht ik ook al mijn bijdrage leveren aan een hele leuke opdracht voor een mbo-school.

Steeds meer praktijkervaring opdoen  

Naast het onderzoek voor mijn scriptie draai ik steeds meer mee in het team en voer ik kleine opdrachten uit die bijdragen aan mijn leerdoelen. Daarnaast word ik ook getraind op gebied van SEA en Copycat om ook daar kennis en vaardigheden over te ontwikkelen. Wat ik vanaf het begin heel tof vond, was de expertise en kennis van mijn collega’s die met mij werden gedeeld. Daardoor kwam ik er bijvoorbeeld achter hoe diep Google Analytics eigenlijk gaat en welke informatie je er uit kan halen.

Ik word hier bij Bloosem dus niet alleen op een professionele manier begeleid, maar ook op een persoonlijke manier. Er is hier veel ruimte voor persoonlijke ontwikkeling en iedereen hier is bereid om je daarbij te helpen. Voor mij dus de juiste keuze om hier mijn afstudeertraject te doen.

Vooruitblik voor de komende maanden

Met de eerste maand achter de rug, kijk ik uit naar wat er nog komen gaat. De komende tijd ga ik verder met het dieper uitwerken van mijn scriptie, krijg ik meer te leren over SEA en wie weet mag ik ook meewerken aan grote campagnes om er in een later stadium zelf eentje op te zetten. Hoe leuk zou dat zijn? 

Ben jij benieuwd hoe het is om hier af te studeren of wil je er meer over weten? Stuur me gerust een berichtje of check zelf de mogelijkheden bij Bloosem!

Kim

Benieuwd naar de mogelijkheden op het gebied van digital marketing? Neem contact met ons op! 

Dit veld is verplicht.
Dit veld is verplicht.
Dit veld is verplicht.
Dit veld is verplicht.

Gerelateerde artikelen

AI inzetten voor contentmarketing: een goed idee?

AI inzetten voor contentmarketing: een goed idee?

Contentmarketing is een essentieel onderdeel van elke online marketingstrategie. Voor welk kanaal je ook schrijft: het is het startpunt van het doorvertalen van waar jullie als bedrijf voor staan. SEO, SEA, social, e-mailmarketing: je ontkomt niet aan online content! Met de opkomst van ChatGPT en andere generatieve AI is het schrijven van teksten in één klap makkelijker én sneller geworden. Het is een geweldige tool, maar is het handig om jullie volledige content er door te laten schrijven? In hoeverre moet je als organisatie AI inzetten voor contentcreatie?

Lees meer
First-party data activatie in 4 stappen.

First-party data activatie in 4 stappen.

Strengere privacyregels, minder accurate tracking door adblockers en het plan om third-party cookies volledig uit te faseren. Het zijn genoeg redenen om first-party data te omarmen. Het zorgt tegelijkertijd wel voor een flinke uitdaging, want de overstap naar first-party data is niet simpel. Om je op weg te helpen met het maken van de overgang, vind je in dit blog een stappenplan voor first-party data activatie. Dit blog is vooral de voorbereidende en strategische fase voor het verzamelen, zodat jullie de juiste basis hebben voor het meten van first-party data.

Lees meer
Trendonderzoek social mediagebruik 2025

Trendonderzoek social mediagebruik 2025

Al sinds 2010 voert onderzoeksbureau Newcom het grootste onderzoek naar social media uit onder de Nederlandse bevolking van 15 jaar en ouder. Social Media is natuurlijk niet meer weg te denken uit ons leven. Dankzij dit onderzoek is er elk jaar interessante data over het gebruik van social media in Nederland. Als organisatie is het ook goed om te beseffen hoeveel tijd gebruikers spenderen op verschillende kanalen. Want dit zijn ook de platformen waar jullie naamsbekendheid, betrokkenheid en leads uit kunnen halen. Dus op welke kanalen bevindt jullie doelgroep zich?

Lees meer