Kom je bij ons werken? Klik hier voor alle vacatures

Responsive Display Ads: waarom je ze vandaag nog in moet zetten!

Responsive Display Ads zijn de vorm van adverteren op het Google Display Netwerk (GDN). Het is aangekondigd tijdens de Google Performance Summit van 2016 en in het 4e kwartaal van 2016 zijn ze daadwerkelijk gelanceerd. En let op, Responsive Display Ads gaan de display text ads vervangen. In dit blog lichten we toe wat Responsive Ads precies zijn en hoe je ze als adverteerder het beste kan inzetten.
Bloosem,
21 feb, 2017,

 

Responsive Display Ads presteren beter op mobiele apparaten

Responsive Display Ads is de verzamelnaam voor drie typen display advertenties (responsive text, responsive image, en native ads) die op ieder apparaat en in ieder formaat optimaal kunen worden weergegeven. De naam zegt het al; Responsive Ads passen zich automatisch aan aan de verschillende formaten van de op een site beschikbare advertentieruimten en aan de verschillende apparaat schermen.
Dit klinkt natuurlijk als muziek in de oren van adverteerders vanwege de tijd -en geldbesparing. Je hoeft immers minder of geen banners tel laten maken. Daarnaast is een  belangrijk voordeel van een Responsive Display Ad is dat ze beter presteren op mobile devices. En aangezien mensen hun zoektocht naar producten of diensten steeds vaker op mobiele apparaten beginnen, zijn Responsive Display Ads zeker een effectief middel om nieuwe, potentiële klanten te bereiken. 

analytics-mobile-aandeel

In het Google Ads syteem wordt standaard een Responsive Display Ad campagne op alle apparaten vertoond, dus desktop, smartphone en tablet. Bloosem adviseert ook om met deze standaardinstelling te starten. Let op, zodra je ziet dat de prestaties van Responsive Display Ads zich op één of meerdere apparaten heeft bewezen dan kun je specifiek de biedingen voor betreffend apparaat aanpassen (verhogen) om de prestatie van je campagne te optimaliseren.

device-bid-adjustments

Meer creatieve vrijheid, betere prestaties

Hieronder vind je een aantal voordelen van Responsive Display Ads op een rijtje:

  • Meer creatieve input: je kan het logo van jouw bedrijf uploaden en een promotionele afbeelding, 2 headlines (1 korte headline van 25 tekens en 1 lange headline van 90 tekens) en een omschrijving van 90 tekens. Google bepaalt uiteindelijk welk type Responsive Display Ad (image, text of native) vertoond wordt om de beste resultaten voor je campagne te behalen en behouden.
  • Meer conversies: volgens Google is de prestatie van de Responsive Display Ads 15% beter dan van de standaard tekstadvertenties.
  • Drive awareness:het bereik van native ads is 50% groter dan dat van display ads.

    responsive_display_ads

    Voor je begint met Responsive Display

    Ben je overtuigd en wil je beginnen met Responsive Display campagnes? Zorg er voor dat je minimaal twee afbeeldingen hebt, dat het logo een beeldverhouding van 1:1 (vierkant) heeft en de promotionele afbeelding een beeldverhouding van 1,91:1 (landschap). Het logo moet 128 x 128 pixels of groter zijn, en de aanbevolen afmetingen zijn 1200 x 1200 pixels. De promotionele afbeelding moet 600 x 314 pixels of groter zijn, de aanbevolen afmetingen zijn 1200 x 628 pixels.

    Heb je een afbeelding waar ook een tekst op staat dan mag de tekst niet meer dan 20% van de afbeelding beslaan. Bekijk ook de rest van de instructies van Google: Een responsieve advertentie maken voor het Display Netwerk.

    Zorg er ook voor dat je mobiele site goed op orde is. Er is niets vervelender voor een potentiële klant dan te landen op niet-responsieve mobiele website. Lees ook ‘10 tips om je mobiele conversie te verhogen’ van onze CRO specialist.

    Responsive Display campagne starten?

    Het maken van Responsive Display Ads is stap 1. Nu is het zaak dat je campagne ook goed gemanaged wordt. Heb je zelf geen tijd of te weinig kennis in huis om de performance van je campagne te managen? Laat het dan aan de Bloosem specialisten over!

    Wij kunnen de Responsive Display Ads voor je inzetten en helpen met de mobiele performance van je site. Benieuwd naar onze aanpak? Neem gerust contact op!

    Benieuwd naar de mogelijkheden op het gebied van digital marketing? Neem contact met ons op! 

    Dit veld is verplicht.
    Dit veld is verplicht.
    Dit veld is verplicht.
    Dit veld is verplicht.

    Gerelateerde artikelen

    Channable: onderscheid je binnen eCommerce

    Channable: onderscheid je binnen eCommerce

    Anno 2024 is de online concurrentie voor webshops enorm. Hoe onderscheid je je van concullega’s die hetzelfde product verkopen? Wat als je je doelgroep op verschillende kanalen anders wil aanspreken? En hoe maak je je campagnes rendabel? Een antwoord op deze vragen is Channable. Channable maakt feedmanagement namelijk een stuk simpeler, wat veel tijd scheelt. In dit blog leggen we uit wat Channable precies is en wat de voordelen zijn.

    lees meer
    Bloosem is één van de beste digital marketingbureaus van Nederland!

    Bloosem is één van de beste digital marketingbureaus van Nederland!

    We zijn enorm trots om te kunnen delen dat Bloosem in de FONK150 voor Best Agencies in 2024 staat! De FONK150 is een ranglijst van FONK magazine met de top marketing- en communicatiebureaus van Nederland. Er is gekeken welke bureaus de meest tevreden klanten hebben, hoe ze scoren op creativiteit en hoe goed ze hun opdrachtgevers helpen als business. 

    lees meer