fbpx
Adverteren op TikTok doe je zo

Adverteren op TikTok doe je zo

Home » Adverteren op TikTok doe je zo

Adverteren op TikTok doe je zo

TikTok is verkozen tot meest favoriete advertentieplatform onder consumenten wereldwijd (Kantar, 2021). Genoeg reden om ook meer zichtbaarheid in Nederland te creëren. In september kwam TikTok met de MKB-Hub: een adsmanager voor midden- en kleinbedrijf (MKB). Hiermee kun je simpel advertentiecampagnes opzetten en beheren. Goed nieuws dus! Maar hoe zet je een campagne in TikTok op?

TikTok Ads Manager

Voor wie onder een steen heeft gelegen nog even een uitleg over TikTok. Het populaire social mediakanaal staat bekend om de korte video’s die je kunt maken én bekijken. Hoe origineler, hoe beter!

TikTok Ads Manager is in het leven geroepen om bedrijven te helpen met het opzetten van advertenties. Maar niet zomaar advertenties, de advertenties worden namelijk in de TikTok-stijl gemaakt. Denk aan toffe achtergrondmuziek, verschillende beelden, voice-overs etc. Alles waar TikTok goed in is en waardoor het zo’n razend populair platform is. Bedrijven kunnen dan hun eigen content creëren.

Adverteren op TikTok

Sinds september 2021 kun je in Nederland ook TikTok-advertentiecampagnes aanmaken. TikTok heeft zo’n 732 miljoen gebruikers wereldwijd. In Nederland zijn dit er 836.000, terwijl het platform pas sinds 2017 bestaat (!) In ons kikkerland moet het adverteren dan ook nog op gang komen en daar kan jouw bedrijf voordeel uit halen! Er zijn nog maar weinig bedrijven actief met hun advertenties waardoor je meer kunt opvallen. Vooral tijdens thema’s als Black Friday en Kerst als je consumentencampagnes wilt voeren.

Populaire filmpjes op TikTok

  • Korte dance-challenges zoals op het nummer Do It To It – van Acraze of juist een dance-challenge waarbij je de voice-over ook precies nadoet.
  • Voice-overs gebruiken, vooral van bekende programma’s zoals Familie Meiland.
  • Liedjes coveren. Vaak is er dan een populair liedje dat al gecoverd is, inclusief voice-over.
  • Een duet maken in een split-screen. Je ziet dan twee personen tegelijk, bijv. Will Smith die een filmpje van een kat bekijkt. Maar ook twee mensen die samen een duet doen.
  • En dan zijn er nog de “random” challenges, zoals het wisselen van kleding in dit filmpje.

#Viral

Het gaat er vooral om dat je originele content kunt creëren die ook relevant voor je bedrijf is. Hoe origineler, hoe beter. Wanneer je content heel populair is gaat je filmpje viral en kun je ook de #Viral gebruiken. Mensen kunnen deze hashtag dan weer volgen. Mocht je een brede doelgroep willen bereiken dan raden we aan om een bedrijfsaccount voor TikTok op te zetten. Zo blijf je ook als eerste op de hoogte van alle ontwikkelingen rondom dit social mediaplatform.

Lisa bij BlooSEM

Meer weten over hoe je TikTok kunt inzetten voor jouw bedrijf? Neem contact op met Lisa!

Join the discussion