Social Advertising

Social advertising

Sociale media zijn niet meer weg te denken uit ons dagelijkse privé en zakelijke leven. We gebruiken platformen als LinkedIn, Facebook en Instagram om in contact te blijven met familie en vrienden, maar ook om ons te laten informeren en inspireren door influencers, nieuwssites en organisaties.

Het zijn geschikte kanalen om je eigen verhaal te vertellen met gratis berichten, en zeker ook met advertenties om je product of dienst te promoten. Doordat de targeting mogelijkheden op deze kanalen oneindig zijn kun je een heel specifieke doelgroep bereiken. Zo zorg je ervoor dat social advertising echt gaat bijdragen aan de doelstellingen van je organisatie.

Verschillende sociale media
blank

Hoe kan social advertising bijdragen aan mijn doelstellingen?

Sociale media kunnen bijdragen aan marketing en salesdoelstellingen, in alle fasen van de customer journey. Hiervoor gebruiken wij het See-Think-Do-Care model van Google. In de See-fase gaan we voor meer merkbekendheid en in de Think-fase voor kwalitatief websitebezoek. In de Do-fase concentreren we ons op concrete, harde conversies zoals een aankoop of invullen van een contactformulier. In de Care-fase focussen we ons op het binden met de klant en het stimuleren van herhaalaankopen, om tevredenheid en loyaliteit te versterken. Enkele doelen waarvoor social advertising ingezet kan worden zijn:

  • Brand-awareness
  • Recruitment
  • Leadgeneratie
  • E-commerce

Targetingmogelijkheden

Sociale media staan niet stil als het gaat om de targetingmogelijkheden. Zo kun je targeten op demografie, geografie, opleiding en interesses van gebruikers. Door middel van het plaatsen van een pixel is het ook mogelijk om lookalike doelgroepen van je websitebezoekers te maken en ook doelgroeplijsten op te bouwen voor de retargeting. Op deze manier vergroot je je bereik, stijgt je websitebezoek en neemt de conversie toe!

Social Targeting

Sociale mediakanalen

Wij hebben jarenlange ervaring met adverteren op de diverse sociale mediakanalen. Weet je niet welk kanaal het beste bij je product of dienst past? Wij adviseren je graag en kunnen ondersteunen bij het opzetten en managen van campagnes op de belangrijkste sociale media.

linkedin-logo

Linkedin Adverteren
LinkedIn is het grootste zakelijke sociale platform van Nederland, waar je goed kunt netwerken, jouw bedrijf en jezelf kunt promoten. Het is niet alleen een ideaal kanaal om je netwerk te onderhouden, maar ook om als professional of bedrijf je kennis te delen en geïnspireerd te raken door anderen. De populariteit voor adverteren neemt sterk toe. Je kunt heel specifiek targeten op bijvoorbeeld branche, bedrijfsgrootte, functietitel en opleiding. Hierdoor is het een zeer geschikt kanaal voor recruitment of (B2B) leadgeneratie. 

Youtube Logo

YouTube Adverteren
YouTube, daar kunnen we niet meer omheen. Het is het grootste videoplatform ter wereld en onderdeel van Google. Grote kans dat ook jouw doelgroep YouTube gebruikt en hierop te bereiken is, doormiddel van video adverteren. YouTube integreert naadloos met je andere Google Ads campagnes. YouTube biedt geavanceerde targetingopties op basis van demografische gegevens, interesses, kijkgedrag en zoekwoorden.

blank

Meta Adverteren (Facebook)
Meta kent veel gebruikers, dus de kans is groot dat je doelgroep hier aanwezig is. Door de vele targetingmogelijkheden kun je heel gericht adverteren op locatie, demografie en interesses. Zo kun je met de juiste instellingen je lokale winkel promoten of juist meer bezoekers naar je webshop leiden om de online verkoop te stimuleren. En uiteraard kun je alle resultaten monitoren, de mogelijkheden zijn oneindig. Daarnaast kun je via Meta tegelijk een advertentie opzetten op zowel Facebook als op Instagram mits de content vorm voor beide geschikt is.

Instagram logo

Instagram Adverteren
Het dagelijkse gebruik van Instagram stijgt gestaag en is daarmee één van de grootste sociale mediaplatformen. Het platform is een krachtige tool om content te delen vanwege zijn visuele aard. Je kunt op diverse manieren adverteren op Instagram. Bijvoorbeeld in het overzicht met foto en Videos, of via Stories. Daarnaast is het mogelijk om producten aan te bieden die men direct vanuit de app kunnen afnemen. Ook heeft het platform uitgebreide targetingmogelijkheden. Je kunt gebruik maken van o.a. retargeting en lookalike audiences.

blank

TikTok Adverteren
TikTok, het dynamische sociale mediaplatform met zijn korte en pakkende video’s die snel viraal kunnen gaan. Door te adverteren op TikTok kun je jouw doelgroep vrij direct aanspreken en ermee in contact komen. Het is een creatief platform dat diverse tools en effecten biedt om opvallende en unieke advertenties te maken. TikTok biedt een jong en divers publiek met een hoge betrokkenheid. TikTok’s nauwkeurige targeting en samenwerking met influencers maken het adverteren op dit platform effectief. 

blank

X Adverteren (Twitter)
X, ook wel bekend als Twitter vóór de overname. Het is het sociale medianetwerk van de kort maar krachtige berichtjes van 280 tekens en hashtags. Het kanaal is enigszins veranderd sinds de overname, waardoor er een betaald account beschikbaar is met een aantal extra’s, wat interessant kan zijn voor het adverteren. De doelgroep varieert van de individuele gebruiker tot aan de zakelijke gebruiker. Te gebruiken voor zowel B2B als B2C, voor ieder wat wils. Doordat er op X nog niet zoveel wordt geadverteerd als op andere kanalen, is het relatief goedkoop om veel mensen te bereiken. Je kunt een tweet promoten zodat je bijvoorbeeld een website of app extra in de spotlight kunt brengen of je volgers verhogen.

Pinterest

Pinterest Adverteren
Pinterest het platform dat gebruikt wordt om geïnspireerd te raken en deze inspiraties te bewaren, ook wel pinnen genoemd op de zogeheten borden. Bij Pinterest draait het om beeld, op die manier trek je de aandacht van de gebruiker. Je kunt ook adverteren op Pinterest. Dit kan voor diverse doelen, waaronder het vergroten van je naamsbekendheid, het aanbieden van producten of diensten en het promoten van een app. Dit is mogelijk doormiddel van een gesponsorde video of gesponsorde pin. Het is voornamelijk interessant voor B2C bedrijven. Als je bijvoorbeeld bezig bent met de huisinrichting dan kun je direct het bericht pinnen ter inspiratie.

Snapchat logo vierkant

Snapchat Adverteren
Snapchat, het platform waar je korte filmpjes of foto’s stuurt naar vrienden die slechts enkele seconden te zien zijn. Het biedt kansen door de snelle visuele content met allerlei creatieve filters en stories, daarnaast is het een heel directe vorm van communicatie. Deze vorm van adverteren is vooral geschikt voor producten of diensten met een jonge doelgroep, aangezien de grootste gebruikers tussen de 15-19 jaar zijn. 

Reddit Logo

Reddit Adverteren
Reddit, het sociale mediaplatform van de ‘subreddits’ en de ‘upvotes’. Ook in Nederland is Reddit een steeds groter groeiende gemeenschap van enthousiaste gebruikers. Het platform biedt een diverse mix van interesses en discussies. Hoewel het platform misschien minder bekend is als anderen wordt het in Nederland door ongeveer 1,1 miljoen mensen gebruikt. De doelgroep van Reddit ligt tussen de 18 en 49 jaar oud. Je kunt het platform voor zowel B2C als B2B en recruitment inzetten. Daarnaast biedt Reddit een platform dat rijk is aan informatie en onderwerpen waar gebruikers actief en betrokken bij zijn.

celine met blauwe achtergrond

Meer weten over Social Media Marketing en Social Advertising?
Contact Céline!