Facebook & Instagram advertising

Met de vele dagelijkse gebruikers op Facebook en Instagram is de kans groot dat ook jouw doelgroep op deze platforms zit. Door optimaal gebruik te maken van de targetingmogelijkheden, tonen wij jouw boodschap aan de juiste personen. Zit jouw doelgroep alleen in een bepaald deel van Nederland, of wil je liever targeten op een bepaald beroep of interesses? De mogelijkheden zijn legio!

Remarketing

Zijn er al veel bezoekers op je website geweest die niets hebben gekocht of wil je ze een product of dienst tonen die past bij hun laatste bezoek? Dan maken we gebruik van remarketing. We tonen dan ‘nieuwe’ content aan personen die al eens op je website zijn geweest of interactie hebben gehad met een eerdere advertentie. Je bent al bekend bij deze groep en hierdoor is het mogelijk om een boodschap te tonen die aanzet tot actie.

Visuals

Facebook en vooral Instagram draait om afbeeldingen en video’s. Die visuele content moet de aandacht trekken, zodat gebruikers een actie uitvoeren of jouw merk overwegen. Op dit moment geven Facebook en Instagram voorrang aan video’s. In de advertentieveiling wordt een ad video eerder getoond dan een ad afbeelding. De video moet uiteraard van hoge kwaliteit moet zijn en moet de kijker prikkelen. Krijgt de video namelijk veel ‘slechte’ response, dan wordt deze minder vertoond. Kort gezegd krijgt content die een hoge interactie oplevert en positieve feedback ontvangt voorrang. Dit werkt vergelijkbaar met het algoritme voor organische posts!

Facebook Blueprint

BlooSEM is Facebook Blueprint Certified. Naast de tientallen online cursussen die je moet doorlopen, vindt Facebook het belangrijk dat je minimaal zes maanden tot een jaar hands-on ervaring hebt. Het gaat dus niet alleen om theorie. Ook praktijkervaring vormt een groot deel van het examen.

Facebook blueprint certified buying professional
  • Voor wie is Facebook en Instagram advertising?

    Met dagelijks 7,1 miljoen Facebook-gebruikers en 3,4 miljoen gebruikers op Instagram is de kans groot dat jouw doelgroep op deze platformen zit. Bereik ze met goede advertenties, afbeeldingen en video’s die voor veel interactie zorgen.

  • Wat heb ik nodig om te adverteren op Facebook of Instagram?

    Wil je starten met adverteren, dan heb je een bedrijfspagina nodig op zowel Facebook als Instagram. Het is mogelijk om een particulier Instagram-account om te zetten naar een bedrijfsaccount en zelfs te koppelen aan een Facebook-account. Uiteraard kunnen wij hierin ondersteunen. Ook kunnen wij een advertentieaccount aanmaken en inrichten. Samen zorgen we voor de beste visuals en pakkende teksten.

  • Wat kost Facebook en Instagram Advertising?

    Adverteren op Facebook en Instagram kan al vanaf een paar euro per dag. Het hangt ook af van de doelgroep die jij wilt bereiken! We kunnen advertenties inzetten voor de gehele customer journey; zo laten we de juiste content zien passend in de fase waarin de klant zich bevindt. Facebook en Instagram advertising uitbesteden vergt een investering op basis van uren. Dat is al mogelijk vanaf 4 uur per maand.

  • Waar komt mijn advertentie dan te staan?

    Het is mogelijk om verschillende plaatsingen te kiezen voor je advertenties. Zo kun je kiezen om bijvoorbeeld alleen op Facebook of Instagram te adverteren. Maar het is ook mogelijk om alleen in de nieuwsfeed, de Explore-tab of in Stories te adverteren. Afhankelijk van het doel van de campagne adviseren wij over de meest geschikte plaatsingen.

Social Advertising

Meer weten over social advertising in z’n algemeenheid? Of benieuwd welke andere sociale netwerken er nog zijn en of ze bij jouw uitdagingen passen? Lees meer over social advertising.

Samenwerken met BlooSEM kan in verschillende vormen:

  • Opleiding & consultancy op

    afstand vanaf 4 uur

  • Jij
  • Uitbesteding per specialisme

    vanaf 8 uur

  • Wij

 Daan-promovenster

  Ook starten met adverteren op Facebook of Instagram? Maak kennis met BlooSEM, contact Daan!