fbpx
De eerste maand van Robert als Online Marketing Consultant

De eerste maand van Robert als Online Marketing Consultant

Home » De eerste maand van Robert als Online Marketing Consultant

De eerste maand van Robert als Online Marketing Consultant

Robert is de nieuwste aanwinst bij BlooSEM. Hij is 25 jaar jong en recent afgestudeerd BBA Hotel & Hospitality Management. Neem een kijkje in de eerste maand van onze nieuwste werknemer!

Vertel eens: sinds wanneer werk je bij BlooSEM?

Per 1 februari 2021 ben ik in dienst getreden. Na een 4-jarige IHM studie, met een volle bagage aan internationale ervaring, brak voor mij de tijd aan voor een echte “grote-mensen-baan”.

Naast mijn studie en internationale stages run ik al bijna 2 jaar een eigen webshop. Daar heb ik al vele verschillende online marketing facetten in de praktijk ervaren en kunnen toepassen. Dit is dusdanig goed bevallen dat ik mezelf verder wil ontwikkelen en specialiseren op het gebied van online performance marketing. En waar kan dat beter dan bij een bureau zoals BlooSEM?!

eerste maand online marketeer

Hoe heb jij je eerste werkmaand ervaren?

Maart is inmiddels aangebroken en dat betekent dat mijn eerste maand als Online Marketing Consultant erop zit. In mijn eerste maand heb ik een hoop nieuwe kennis opgedaan. Times flies when you’re having fun, right?

Mijn eerste werkmaand bij BlooSEM is onwijs snel gegaan. Van begin af aan voel ik me welkom en ben ik goed ontvangen door het team. Het voordeel van het werken in een wat kleinere organisatie is dat de communicatie onderling directer en efficiënter is. Dit viel me dan ook meteen op. Hierdoor zijn mijn collega’s erg betrokken en maken tijd vrij om me te ondersteunen waar nodig.

eerste-maand-online-marketeer

Verder hebben we om de dag een online bijeenkomst, een ‘stand-up’, om elkaar op de hoogte te houden wie waar mee bezig is. Er hangt een gezellige informele sfeer, wat het extra aangenaam maakt om te mogen werken bij BlooSEM.

Ik ben minimaal 2 keer per week op kantoor te vinden. Ondanks de coronacrisis en weliswaar niet op de reguliere manier –  heb ik een heel fijn inwerkprogramma gehad. De leuke kennismakingsgesprekken en het uitgebreide inwerkprogramma. Hierdoor heb ik ondanks het grotendeels thuiswerken, toch makkelijk mijn plek kunnen vinden binnen het BlooSEM team.

Waar ben je mee bezig geweest?

In de afgelopen maand heb ik een hoop informatieve kennissessies bijgewoond. Zowel online als offline waar verschillende online marketingdiensten voorbij kwamen. Denk hierbij aan zoekmachine adverteren (SEA) waar Google Ads, Microsoft Advertising maar ook Google Shopping uitgebreid behandeld werden.

Verder bestonden deze sessies uit Zoekmachine Optimalisatie, Web Analytics en Social Advertising. Dit soort kennissessies zijn natuurlijk enorm leerzaam en sluiten precies aan bij wat ik zoek in een baan. Naast het ondersteunen van mijn collega’s heb ik de afgelopen maand al een mooi pakket aan taken uitgevoerd:

  • Trefwoordanalyses voor SEO en SEA
  • SEO quickscans
  • Optimalisatie van websites (on-page factoren)
  • Facebook adverteren
  • Optimalisatie Google Ads campagne
  • Tag manager instellen
  • Datastudio, dashboard tool
  • Affiliate marketing

Samenwerking met nieuwe en bestaande klanten

Als online marketing consultant ben ik straks mede verantwoordelijk om klanten te helpen online te groeien. Dit gaat hand in hand met de missie van BlooSEM; organisaties helpen om online goed gevonden te worden en hun ambities waar te maken. Doordat BlooSEM werkt voor een brede portfolio aan klanten zal een werkdag nooit hetzelfde zijn. Vanuit het hoge kennis en expertise niveau van BlooSEM ben ik ervan overtuigd dat wij als online performance marketingbureau van toevoegde waarde zijn voor bedrijven die (online) willen groeien.

Heb je de eerste werkmaand als overweldigend ervaren?

Een eerste werkmaand staat bekend om zijn vele indrukken en een hoop nieuwe informatie. Dit betekent vele nieuwe vaktermen, een andere bedrijfscultuur en nieuwe collega’s waar ik de aankomende tijd veel mee ga samenwerken.

Ik ben in de eerste maand heel goed opgevangen door het BlooSEM team en er valt ook veel energie uit het werk te halen.

Wat maakt het werken voor BlooSEM nou zo leuk?

Allereerst dat het werk van een online marketing consultant onwijs gaaf is en veel variatie biedt. Via de Emerce 100, een jaarlijks terugkerend kwantitatief imago-onderzoek, ben ik terecht gekomen bij BlooSEM. Het team bestaat momenteel uit 8 ‘werkbijen’ wat alles ook een stuk persoonlijker maakt. Daarnaast biedt BlooSEM veel ruimte om door te leren. Veel vrijheid maar niet vrijblijvend. Veel zelfstandigheid maar ook veel verantwoordelijkheid. Daar voel ik me prettig bij.

Dit allemaal is maar een klein deel van mijn eerste werkmaand bij BlooSEM. In de komende maanden ga ik me nog veel verder verdiepen in diverse online performance marketing diensten, zoals SEA, web analytics, GTM en dashboarding.

Lijkt het jou ook leuk om als online marketing consultant aan de slag te gaan bij BlooSEM? Bekijk dan de vacatures via de button!