Instagram Reels, nu ook in Nederland

In de BlooSEM Updates vind je nieuws, korte updates en weetjes over alles wat met online marketing te maken heeft. 

Instagram Reels, nu ook in Nederland

Het nieuws dat TikTok wellicht in de ban wordt gedaan in de VS is nog maar net geland of Instagram lanceert Reels in Nederland. Reels? Lijkt op Rails? Nee, het is de nieuwste feature van Instagram. Met dit concept kan je zelf video’s bewerken en er leuke effecten en muziek aan toevoegen. Vervolgens kan je je creatie op je Instagram feed delen. Klinkt bekend? Dat klopt, Reels lijkt namelijk veel op TikTok. Is het interessant? En iets voor bedrijven?

Wat is het en wat kun je ermee?

Met Instagram Reels kun je filmpjes van maximaal 15 seconden maken. Je kunt je video editen en voorzien van muziek, leuke effecten of een slow motion. Je maakt een Reel aan door naar je camera te gaan, en hier in plaats van ‘Story’ te kiezen voor ‘Reels’. Wanneer je je eerste Reel hebt geplaatst, krijg je een extra tabblad op je profiel. Met een openbaar profiel kom je ook op de ‘explore’ pagina te staan, en maak je kans op een miljoenen publiek! Door deze toevoeging speelt Instagram in op de trend om nog creatiever bezig te zijn met je video’s.

Instagram Reels

Is Instagram Reels ook iets voor mijn bedrijf?

Voor consumenten is Reels een leuke nieuwe tool, maar is het ook iets voor bedrijven? Het nieuwe concept werkt (nog) niet op advertentieniveau, maar kan op een organische manier wel voor leuke content zorgen. Het zorgt ervoor dat je je doelgroep op een creatievere manier bereikt en bindt. Op dit moment zijn er nog weinig bedrijven die deze tool gebruiken. We zullen dus nog af moeten wachten of het voor bedrijven (en consumenten) een succes gaat worden. Wordt vervolgd.

 Céline

Wil jij aan de slag met Instagram of heb je hulp nodig bij andere social media? Contact BlooSEM!