BlooSEM Case Geberit - FlowFit buizen op achtergrond

Case Geberit

Case Geberit

Geberit FlowFit: van offline leadgeneratie naar online succes

Geberit is de Europese marktleider voor sanitaire producten. Ga maar eens naar een toilet en grote kans dat je producten van Geberit ziet. Een belangrijke doelgroep voor Geberit is de B2B markt en dan specifiek installateurs en technische groothandels. Voorheen benaderde zij deze doelgroepen voornamelijk offline met direct mailings en op vakbeurzen. Maar bij de introductie van het innovatieve aanvoersysteem FlowFit wilden ze een nieuwe weg inslaan.

Case Geberit FlowFit

Highlights/ project in het kort

FlowFit is het nieuwe aanvoersysteem dat het perfecte installatieproces mogelijk maakt. Een hele mooie USP die je breed wilt uitzetten onder je doelgroep. Het doel van onze samenwerking was dan ook de naamsbekendheid van Geberit FlowFit vergroten en leads genereren voor dit nieuwe product.

Resultaten

  • +408% stijging in leads t.o.v. andere B2B campagnes
  • +121% groei in sessies t.o.v. andere B2B campagnes
  • +50% stijging van gem. sessieduur
  • Cost per lead van €12,90

Uitdaging

Online campagnes waren nog niet eerder ingezet voor de B2B doelgroep van Geberit. Dat betekende dat we heel veel konden testen om te zien wat wel en niet werkt. Heel fijn dat Geberit daar ons de vrijheid in gaf.

Doelstellingen KPI BlooSEM Geberit

Strategie – Oplossing – Aanpak

Samen met het creatieve bureau Monty en het team van Geberit hebben we dan ook krachtige online aanpak opgezet. We hebben het customer journey model van Google, het See-think-Do-Care model toegepast. Zo creëerden we een ideale online ervaring die naadloos aansloot bij de bestaande communicatiemiddelen van Geberit.

Door gebruik te maken van een mix van social advertising (Meta + LinkedIn), Google Ads (Search, Display en YouTube) en eigen communicatiemiddelen hebben we een succesvolle lancering gerealiseerd. Naast brede doelgroepen is ook First Party Data (klantenlijsten) benut om bestaande relaties te bereiken en aan te zetten tot interactie.

Op basis van de doelstellingen per fase hebben we gekeken welke campagnetype daar het beste bij past. Dit resulteerde in een mooie mix van video en statisch beeldmateriaal. Met als resultaat dat we per fase van de customer journey een andere boodschap communiceerden, waardoor het naadloos op elkaar aansloot. Daarnaast heeft de inzet van de customer journey er ook voor gezorgd dat we remarketing campagnes konden inzetten, met meer leads als resultaat

Geberit Flowfit Meta Ads

Geberit over BlooSEM

BlooSEM is de onmisbare kracht achter het succes van onze online campagnes, met FlowFit als stralend voorbeeld van hun deskundigheid. Hun laagdrempelige aanpak en dynamische team maken samenwerken een waar genoegen. Bij BlooSEM vinden we niet alleen een online marketingbureau, maar ook een waardevolle partner waarmee we altijd kunnen sparren en die ons voorziet van uitstekend advies.”

Resultaten

  • +408% stijging in leads t.o.v. andere B2B campagnes
  • +121% groei in sessies t.o.v. andere B2B campagnes
  • +50% stijging van gem. sessieduur
  • Cost per lead van €12,90
Toegepaste skills BlooSEM Geberit

Door een goede afstemming van online en offline communicatie hebben we een heel mooi resultaat gerealiseerd. FlowFit was een mooi begin van een inmiddels vruchtbare samenwerking waarin we doorlopend campagnes draaien voor de innovatieve producten van Geberit.

Céline

Ook aan de slag met jouw online zichtbaarheid?
Contact Céline!