Content Marketing

Het wordt steeds lastiger om via de dure klassieke offline media potentiële klanten te bereiken met een merkboodschap. Het bereik van die media wordt steeds kleiner en het aantal relevante contactmomenten verspreidt zich over meerdere kanalen en momenten. Dus hoe kan je op een unieke en effectieve manier je (potentiële) klanten bereiken met die gewenste merkboodschap?

Waarom een Contentstrategie?

Steeds meer organisaties ervaren dat internet het meest belangrijke marketing, branding & sales kanaal is om de eigen bedrijfsdoelstellingen te behalen. Een contentstrategie is tegenwoordig vaak het startpunt van het door vertalen van die doelstellingen naar de doelgroep. BlooSEM ziet Content Marketing daarom ook als de strategische kapstok om bedrijfsdoelstellingen te realiseren.

content marketing

Starten met Content Marketing:

Fase 1: Brainstorm

Wij starten ieder Content Marketing traject met een interactieve brainstormsessie. In deze sessie  inventariseren wij de actuele bedrijfsdoelstellingen, de aanwezige middelen en brengen wij de ‘owned media’ in kaart. Daarnaast beoordelen wij samen met de klant wat het onderscheidend vermogen van de organisatie en product of dienst is in het (online) concurrentieveld, inclusief de bijbehorende doelgroepen of persona’s.

Hierbij stimuleert BlooSEM de klant outside-in te denken!

Content Marketing samen met BlooSEM

Wat de aanpak van BlooSEM onderscheidend maakt is dat wij naast een praktische en creatief insteek, content marketing ook uit Performance oogpunt bekijken. Of we jou of jouw team op de goede weg zetten doormiddel van een brainstormsessie, een concept strategie en/of maandelijkse ondersteuning of dat we je het hele proces uit handen nemen, wij zorgen dat je ‘goed gevonden’ wordt!

SEE–THINK–DO–CARE model

BlooSEM werkt volgens het See-Think-Do-Care marketing model van Google. De contentmarketing strategie van onze klant wordt hierdoor veel relevanter en verhoogt de effectiviteit van onze marketinginspanningen. Het mooie van contentmarketing is dat het in elke fase van de customer journey waarin de doelgroep zich bevindt, gebruikt kan worden.

See-Think-Do-Care

 Eva-promovenster

  Ook starten met Content Marketing? Maak kennis met BlooSEM, contact Eva!