RETAIL MEDIA – Advertising bij Amazon en bol.com

Ben jij bekend met de ins en outs van Sponsored Products, Display Ads met audience extension, Video’s, Storefronts, Magazines …? Als leverancier of producent ken jij je producten van voor naar achteren, maar de manier waarop je de consument bereikt en het beste aanspreekt bij jouw retailer is een stuk uitdagender. En juist daar vinden veel veranderingen plaats!

BlooSEM helpt met een resultaatgerichte aanpak van advertising om je producten onder de aandacht van de consument te krijgen bij bijvoorbeeld Amazon en bol.com.

Retail Media; advertising bij de grote retailers

De online retailgiganten, zoals Amazon en bol.com, zijn steeds vaker het startpunt van zoeken voor de consument. Ook vergelijken en reviews lezen doet de consument graag en gretig bij de grote retailers. Je merkboodschap en product in de spotlight zetten en vindbaar maken bij de retailer was dus nog nooit zo belangrijk als nu. En ook hier is advertising schaalbaar én meetbaar gemaakt door automatisering. Dus krijg jij een inlog, en kan je zelf een budget bepalen, CPC’s instellen, zoekwoorden toevoegen en je inspanningen evalueren. Maar daar heb jij geen tijd voor – of eigenlijk niet zoveel ervaring mee. Want wat is eigenlijk een ROAS of ACOS, en is hij goed of niet?

Retail Media

Strategie en Advies Retail Media

Wil je bijvoorbeeld;

  • Starten met adverteren en zo je bereik vergroten?
  • Een second opinion op jullie huidige activiteiten en campagnes bij retailers, zodat je de beoogde groei gemakkelijker kan realiseren?

BlooSEM geeft eerlijk en onafhankelijk advies over deze vraagstukken en richt indien nodig betreffende systemen en accounts (opnieuw) in. We helpen je met de strategische aanpak; welke retail media middelen zet je wanneer in en waarom? Welke producten zijn geschikt en welke minder? We geven bruikbare tips over de online presentatie van je producten. Best practices voor  titels, productbeschrijvingen, afbeeldingen en video. Ook geven we aan hoe het beste reviews te verzamelen. Alles wat de conversie beïnvloedt is van fundamenteel belang voor succes (!).

Campagnemanagement Retail Media – Sponsored Products

In combinatie met advies of zonder; we nemen eenvoudig het management van je campagnes over zodat jij er geen omkijken meer naar hebt. Dat kan onder andere voor:

  • Amazon Sponsored Products incl. Sponsored Brands en Product Display
  • bol.com Sponsored Products

Bij BlooSEM werken mensen met jarenlange retail en CPC-advertising ervaring die jou kunnen ontzorgen. Met maandelijkse rapportages en persoonlijk contact zorgen wij ervoor dat jij het beste uit je Retail Media campagnes haalt zonder er zelf in te duiken. Dat kan al vanaf €500 per maand!

SEE–THINK–DO–CARE model

BlooSEM werkt volgens het See-Think-Do-Care marketing model van Google. Dit betekent dat bij elke campagne de boodschap wordt afgestemd op de fase van de customer journey waarin de doelgroep zich bevindt. Dit verhoogt de effectiviteit van een campagne.

Bij Retail Media is dit niet anders; voor een productlancering is de SEE en THINK fase waarin mensen kennismaken met je product onmisbaar. Daarvoor bestaan onder andere de online magazines, brandpages, e-mail en display. Wil je vooral verkopen realiseren van de juiste producten? Dan zet je in op sponsored products. Idealiter zet je voor je belangrijkste producten alles in zodat een bezoeker in iedere fase van zijn bezoek bij o.a. bol.com of Amazon jouw product overweegt.

See-Think-Do-Care

 Eva-promovenster

  Ook starten met Retail Media? Maak kennis met BlooSEM, contact Eva!