Zoekmachine optimalisatie (SEO)

Zoekmachine optimalisatie is een onderdeel van zoekmachinemarketing. SEO werkzaamheden richten zich op het optimaliseren van webpagina’s voor zoekmachines. Hierdoor kunnen deze pagina’s hoger geplaatst worden in de organische zoekresultaten van zoekmachines als Google en Bing.

Waarom zoekmachine optimalisatie?

Nog steeds klikken gebruikers van zoekmachines overwegend op de organische zoekresultaten. Meestal wordt er enkel naar de eerste resultatenpagina gekeken. Soms staat het gewenste resultaat niet op deze eerste pagina. Een gebruiker zal in dat geval eerder een nieuw zoekwoord invoeren dan door te klikken naar de tweede resultatenpagina. Goed gevonden worden in de organische zoekresultaten van zoekmachines staat dan ook centraal bij het bereiken van je doelgroep. Logischerwijs zorgen de hoogste posities voor het meeste bezoek naar je website. Deze vallen immers meer op en zullen vaker bekeken worden. Naast meer verkeer draagt een gunstige positie ook bij aan een positieve merkbeleving. Bovendien is een vermelding in de organische zoekresultaten gratis. Dit maakt het een interessant alternatief voor zoekmachine adverteren.

Dienst SEO

Gratis bezoekers

Merkbeleving

Bereik je doelgroep

Waar te beginnen?

SEO omvat vele  aspecten die continu bijgehouden dienen te worden om de kwaliteit en prestaties te waarborgen. BlooSEM beschikt over de kennis om alle SEO aspecten te begeleiden en uit te voeren. Soms is het echter voldoende om slechts enkele SEO aspecten aan te pakken. Een oplossing voor een specifiek SEO aspect vinden of hier advies over geven behoren ook tot de mogelijkheden. Wij bieden onze kennis en kunde op twee manieren aan:

  • SEO Support

    We starten een traject om samen je SEO resultaten te verbeteren.

  • Technische SEO audit

    We stellen een rapport op met daarin concrete aanbevelingen om je website SEO technisch te verbeteren.

SEO Support

Door middel van verschillende analyses brengt BlooSEM specifieke en concrete SEO kansen in kaart. Hierbij richten we ons op zowel kwantitatieve als kwalitatieve SEO aspecten. Dit met één doel in gedachten: een duurzame organische vindbaarheid.

Tijdens onze analyses richten wij ons op een viertal onderwerpen:

  • Zoekgedrag van je doelgroep
  • Techniek van je website
  • Content op je website
  • Autoriteit van je eigen en concurrerende website(s)

Op basis van de uitkomst van ons onderzoek bepalen we een geschikt SEO traject. Een zoekmachine optimalisatie traject bestaat bij BlooSEM uit 5 fasen:

Fasen SEO

Fase 1: Website techniek

Google en alle andere zoekmachines werken met spiders die dag en nacht het web afspeuren. Tijdens hun zoektocht proberen zij alle websites te vinden en te begrijpen. Spiders werken volgens een bepaald mechanisme. Een algoritme met wel 200 variabelen en verschillende wegingsfactoren erin verwerkt. Om het spiders zo makkelijk mogelijk te maken dient de techniek van een website geoptimaliseerd te zijn. BlooSEM neemt jullie website onder de loep, doet een audit en schrijft een adviesrapport met alle (technische) verbeterpunten. Uiteraard begeleiden wij jullie webbouwer of developer om de adviezen op de juiste manier te implementeren.


Extra aandacht voor:

  • Mobile SEO
    BlooSEM stopt niet bij de desktop versie van een website. Tegenwoordig vinden zoekmachines mobiele websites zelfs belangrijker dan de desktop versies. Wij kijken of de website geschikt is voor mobiel gebruik.
  • Pagina laadsnelheid
    De pagina laadsnelheid is een ‘echte’ rankingfactor. Het is een zeer belangrijke variabele en vereist een maximale optimalisatie van de techniek.
  • Rich Snippets & structured data
    Omdat er zoveel data online beschikbaar is, hebben de 3 grote zoekmachines Google, Bing en Yahoo www.schema.org opgesteld. Hiermee wordt het makkelijk gemaakt om gestructureerd data aan zoekmachines te leveren. Uitkomsten hiervan zijn ‘rich snippets’, zoekresultaten verrijkt met extra (visuele) informatie. Deze vallen meer op en versterken de doorklikratio.

Technische SEO audit

Op basis van verschillende technische analyses, tests en ervaring van onze specialisten wordt een document opgesteld waarin alle technische aspecten van SEO de revue passeren. Per technisch onderdeel stellen we heldere aanbevelingen op die als concreet handvat dienen voor online marketeers en web developers om een website SEO technisch te verbeteren.

De onderwerpen die in een technische SEO audit aan bod komen zijn onder andere:

  • Snelheid
  • Veiligheid
  • Indexatie
  • Foutmeldingen
  • Metatags
  • Structured data
  • Website structuur en navigatie
  • Domein autoriteit

Wat kost zoekmachine optimalisatie bij BlooSEM?

BlooSEM gelooft in de hierboven op hoofdlijnen beschreven 5-fasen aanpak. Dan pas krijg je een duurzaam resultaat. Daarbij zijn de omvang van de website, het marktpotentieel, het concurrentieveld en de ambities van de klant leidend. Blijf verbeteren. Naast een uitgebreide technische SEO audit van je website bij aanvang vergt een duurzaam SEO traject per maand een investering van minstens 5 uur. Vanaf €575 per maand zorgt BlooSEM dat jouw website in zoekmachines organisch goed gevonden wordt!

Een technische SEO audit start vanaf €1.000 eenmalig. Het uiteindelijke bedrag is mede afhankelijk van de grootte van de betreffende website.

Samenwerken met BlooSEM kan in verschillende vormen:

  • Opleiding & consultancy op

    afstand vanaf 4 uur

  • Jij
  • Uitbesteding per specialisme

    vanaf 8 uur

  • Wij

Daan-promovenster

    Jouw site beter vindbaar maken? Neem contact op met Daan!