BlooSEM succesvol met nieuwe Cross device remarketing functie Google Analytics

BlooSEM succesvol met nieuwe Cross device remarketing functie Google Analytics

Home » BlooSEM succesvol met nieuwe Cross device remarketing functie Google Analytics

BlooSEM succesvol met nieuwe Cross device remarketing functie Google Analytics

Inleiding:

Online performance marketing bureau BlooSEM heeft haar klanten succesvol mee laten profiteren van de voordelen van een recente update van Google Analytics. Met deze update zorgt BlooSEM voor een hogere conversie en een flinke kostenvermindering bij diverse klanten.

PERSBERICHT:

Proactief schakelen Online marketingbureau BlooSEM na update Google Analytics zorgt voor tevreden klanten

Hilversum, 11 mei 2017

Online performance marketingbureau BlooSEM heeft haar klanten succesvol mee laten profiteren van de voordelen van een recente update van Google Analytics. Met deze update zorgt BlooSEM voor een hogere conversie en een flinke kostenvermindering bij diverse klanten.

Vanaf 15 mei 2017 kunnen remarketingdoelgroepen die in Google Analytics zijn gemaakt, automatisch gebruikmaken van de nieuwe remarketingfunctionaliteit voor verschillende apparaten die nu beschikbaar is in Adwords en DoubleClick. Zo kunnen organisaties hun gebruikers bereiken via verschillende apparaten (cross device) wanneer ze Google Analytics-doelgroepen gebruikt.

Veranderingen na Google Analytics Update

Uit onderzoek is gebleken dat 60% van de internetgebruikers beginnen met winkelen op het ene apparaat en verdergaan of afronden op een ander apparaat. Als iemand een website op het ene apparaat bezoekt, kan met remarketing via verschillende apparaten(cross-device remarketing) in Adwords en DoubleClick die bezoeker nu bereikt worden met relevantere advertenties wanneer deze op een ander apparaat zoekt of browset.

Wanneer gebruikers Google hebben toegestaan hun web- en appgeschiedenis aan hun Google-account te koppelen en informatie uit hun Google-account te gebruiken om advertenties te personaliseren, gebruikt Google gegevens van ingelogde gebruikers samen met Google Analytics-gegevens om doelgroeplijsten samen te stellen voor remarketing via verschillende apparaten. Ter ondersteuning van deze functie gebeuren twee dingen. Ten eerste verzamelt Google Analytics de door Google geverifieerde ID’s van website gebruikers die zijn gekoppeld aan de Google-accounts van deze gebruikers (en dus aan hun persoonlijke gegevens). Ten tweede voegt Google Analytics deze ID’s tijdelijk samen met Google Analytics-gegevens om doelgroepen te ondersteunen.

Privacybeleid

Website eigenaren hoeven zelf geen actie te ondernemen om deze wijzigingen door te voeren, dit doet Google automatisch. Echter dient het privacybeleid van de benodigde updates te worden voorzien om zo aan om uit te leggen welke gegevens het bedrijf verzamelt en deelt met Google.

Over BlooSEM

BlooSEM is een online performance marketingbureau, al ruim 14 jaar actief! Met een enthousiast team van zo’n 10 ervaren consultants gevestigd in mediastad Hilversum. Wij zijn specialisten in het bedenken en uitvoeren van een resultaat gedreven online strategie. Het marketinginstrument dat daarbij voor onze klanten het hoogste rendement oplevert is SEM; search engine marketing.

BlooSEM analyseert, ontwikkelt en realiseert ook online business voor haar klanten met andere marketing performance diensten als affiliate marketing, display advertising, social advertising, Google shopping, lead management, email marketing, web analytics en conversie optimalisatie. Onze online performance diensten dragen altijd direct of indirect bij aan het gewenste resultaat; we zorgen voor kwantitatief bereik en traffic én voor kwalitatieve interactie en conversie.