Responsive ads Facebook

Responsive ads Facebook

Home » Responsive ads Facebook

Responsive ads Facebook

In de BlooSEM Updates vind je nieuws, korte updates en weetjes over alles wat met online marketing te maken heeft. 

Responsive ads kennen we uiteraard al van Google en bij Facebook ken je de functie van dynamische advertentiemateriaal. Maar Facebook heeft nu ook ‘responsive ads’ toegevoegd of zoals Facebook ze noemt ‘multiple text optimization’. Hiermee kun je meerdere koppen en omschrijvingen toevoegen aan je advertentie met één afbeelding. In deze update lees je meer over deze functie en over de veranderingen in 2020!

Wat zijn de voordelen?

Facebook Multiple Text Optimization

Door meerdere teksten of koppen toe te voegen gaat Facebook deze rouleren om zo de best presterende teksten te kunnen tonen. Dit zorgt er voor dat je geen verschillende advertenties meer hoeft aan te maken als je kiest voor een variant met één afbeelding, maar wel verschillende teksten wil toevoegen.

Verschil met dynamisch advertentiemateriaal

Je denkt nu misschien, maar waarom zou ik dan niet kiezen voor dynamisch advertentiemateriaal bij de instellingen van je advertentieset? Stel dat je wilt gaan testen met een video en een afbeelding dan kan dit niet als je kiest voor dynamische advertentiemateriaal.

Maar door twee verschillende advertenties aan te maken, waarvan een met de afbeelding en een met de video, kun je nu dus wel meerdere teksten tegen elkaar testen zonder de advertentieset drie keer te moeten kopiëren.

Statistieken

Facebook Multiple Text Optimization kolom

Uiteraard wil je ook weten welke tekst of kop nou het beste heeft gepresteerd. Dit kan je inzien door je kolommen in Facebook aan te passen. Als je kiest voor ‘advertentietekst’ zie je meerdere opties. Kies dan voor ‘koptekst’ en ‘hoofdtekst’ om je verschillende varianten te zien.

Geef je kolommenset een logische naam en bewaar deze. Zo kan je deze kolommen een volgende keer weer gemakkelijk raadplegen.

Maximaal aantal ads per pagina

In een korte update kondigde Facebook ook aan dat er vanaf half 2020 een maximum komt op het aantal advertenties die je per pagina tegelijkertijd kan laten lopen.

Wat betekent dit voor jouw pagina?

Voor de kleinere accounts zal dit nagenoeg geen impact hebben. Maar beheer je een groot account dan kan dit zorgen voor wat veranderingen.

Facebook geeft namelijk aan dat een hoog aantal advertenties tegelijkertijd je performance kan verminderen. Zo komen je advertenties namelijk minder snel uit de ‘leerfase’ waardoor Facebook langer nodig heeft om te optimaliseren. Hierdoor kan het zijn dat je meer geld uitgeeft dan misschien nodig.

Hoeveel advertenties je dan tegelijkertijd mag laten lopen is nog niet bekend. We verwachten hier begin 2020 weer een nieuwe update over van Facebook. Als het moment daar is laten we je dat uiteraard weten!

blank

Meer weten over adverteren op Facebook of Instagram? Neem dan contact op met Daan!