Conversie Optimalisatie

Trekt je website bezoekers en wil je hiervan méér terugzien in de opbrengsten? Dan helpen wij je graag: wij verhogen jullie conversie!

Bij conversieoptimalisatie verbeteren we één of meer conversiepunten op de website vanuit kwantitatieve en kwalitatieve data.

In overleg met jou kiezen we de conversiedoelen. Vervolgens analyseren we de kwalitatieve en kwantitatieve data van de website en de doelgroep(en). Hiermee stellen een praktisch conversieoptimalisatieadviesrapport op.

We gebruiken daarbij de zes beïnvloedingsprincipes van Robert Cialdini, die wereldwijd succesvol worden toegepast.

Het rapport geeft jou inzicht in de uitdagingen en kansen van jouw website. Dit stelt jou in staat de juiste veranderingen door te voeren. Het resultaat: meer conversie.

Waarom Conversie Optimalisatie?

Bezoekers die op een website komen en direct afhaken leveren niets op. Sterker nog: ze kosten geld! BlooSEM brengt de pijnpunten van een website in kaart en zoekt samen met de klant naar oplossingen om een website op weg te helpen naar meer conversie. Denk bij pijnpunten aan:

  • Key pagina’s met een hoge bounce rate (hoog percentage bezoekers dat direct afhaakt)
  • Formulieren met een hoog aantal views, maar weinig doorkliks
  • Te langzame laadtijd van een pagina
  • Pagina’s in het (aankoop)proces met een hoge exit rate (hoog percentage bezoekers dat vanaf een specifieke pagina de website verlaat)
Conversie optimalisatie

Wat zijn conversies?

Een conversie is een specifieke actie waarvan een organisatie wenst dat zoveel mogelijk bezoekers deze actie op de website of landingspagina uitvoeren. De soort actie is afhankelijk van het type website. Conversies zijn onder te verdelen in harde en zachte conversies. Enkele voorbeelden van harde conversies:

  • Harde conversies
  • Aankoop

    Ingevuld contactformulier (leads)

    Registratie

  • Softe conversies
  • Download

    Inschrijving nieuwsbrief

    Klik op chat button

    Share op social media kanaal

6 Fasen binnen Conversie Optimalisatie

BlooSEM hanteert een Conversie Optimalisatie framework dat bestaat uit 6 fasen:
ConversieOptimalisatie

Fase 1: Formuleren online doelstellingen, KPI’s en targets

Voordat de conversieratio verbeterd kan worden, is het belangrijk eerst de online doelstellingen en KPI’s helder te definiëren.

Wat wil je optimaliseren en wat wil je precies bereiken (targets)? Deze vragen beantwoorden we samen. Als wij denken dat de verwachtingen niet realistisch zijn, geven we dat uiteraard ook aan.

Samenwerken met BlooSEM kan in verschillende vormen:

  • Opleiding & consultancy op

    afstand vanaf 4 uur

  • Jij
  • Uitbesteding per specialisme

    vanaf 8 uur

  • Wij

Daan-promovenster

    Ook op zoek naar een partner op het gebied van Conversie Optimalisatie? Neem contact op met Daan!