LinkedIn Advertising: dit gaat er veranderen in 2022

LinkedIn Advertising: dit gaat er veranderen in 2022

Home » LinkedIn Advertising: dit gaat er veranderen in 2022

LinkedIn Advertising: dit gaat er veranderen in 2022

In een eerder blog hebben we gedeeld welke nieuwe features voor de LinkedIn bedrijfspagina geïntroduceerd worden. Ook voor LinkedIn Advertising liggen er meerdere updates op de plank! In dit blog een overzicht van recente én aankomende updates waar wij bij BlooSEM het meest enthousiast van worden.

Nieuwe functies in LinkedIn Advertising

Wanneer we door onze tijdlijn scrollen zien we altijd wel een advertentie. Vaak is het een advertentie met een foto of video, een leadformulier of een caroussel ad. Maar binnenkort komen daar nieuwe advertentieformaten bij. En daarnaast wordt het binnenkort ook veel gemakkelijker om te testen en campagnes op te zetten. 

LinkedIn landingspagina’s

Is er binnen je organisatie geen capaciteit om een speciale landingspagina te maken voor jullie ‘werken bij’ campagne? En beschikken jullie over LinkedIn Recruiter? Dan biedt LinkedIn in 2022 dé oplossing. Want met de optie Targeted Pipeline kun je binnen LinkedIn een landingspagina maken. Op deze pagina kun je informatie toevoegen over het bedrijf en de openstaande functies. Geïnteresseerden kunnen hier aangeven dat ze interesse hebben in de vacature en dit wordt dan automatisch doorgestuurd naar de LinkedIn Recruiter omgeving, zodat de HR afdeling direct contact kan opnemen.

LinkedIn bedrijfspagina BlooSEM blog

Daarnaast wordt het het komend jaar ook mogelijk om aan een bedrijfspagina productpagina’s toe te voegen, van jullie producten en of diensten. Op deze pagina kun je een aangepaste call to action plaatsen en bestaande klanten kunnen ook een review toevoegen. Uiteindelijk kun je in de toekomst deze pagina’s ook promoten, zodat het nog makkelijker wordt om via LinkedIn leads te genereren.

Document ads

Je kunt documenten al organisch plaatsen, maar binnenkort kan je hiermee ook adverteren. Het is al in bèta, dus het zal niet lang meer duren voordat het voor iedereen beschikbaar is. Het is een laagdrempelige manier om kennis te delen met bijvoorbeeld een whitepaper, brochure of infographic. Het voordeel ten opzichte van een link naar de website is dat bezoekers binnen LinkedIn blijven en direct door het document kunnen bladeren. Hoe groot mag zo’n document dan zijn? Nou, je kan een document tot 300 pagina’s uploaden! Wil je optimaal resultaat, dan raden wij aan max. 10 pagina’s te plaatsen.

Inzicht in je doelgroep

Wanneer je adverteert op LinkedIn is het zaak om wekelijks te checken wie je bereikt met je campagnes en waar je nog kan optimaliseren. LinkedIn geeft al veel waardevolle informatie; zoals aan welke functietitels en bedrijven je advertenties vertoond worden. Eind 2022 gaan ze dit verder uitbreiden met data die LinkedIn via het eigen platform kan verzamelen. Zo kun je straks zien welke vaardigheden je doelgroep heeft, wat hun interesses zijn en met welke content ze interactie zijn aangegaan. Dit laatste punt is ook heel interessant voor de contentcreatie, want op basis van deze inzichten kun jij voorspellen welke onderwerpen het beter zullen doen  voor zowel organische als betaalde posts.

A/B testen

In online marketing zijn we altijd bezig met testen; welke visual heeft een hogere CTR, welke call to action levert de meeste leads op of welke targeting werkt het beste? Binnen Google en Facebook kun je dit soort experimenten al opzetten, maar vanaf Q1 2022 kan je ook A/B testen in LinkedIn. Zorg ervoor dat je per test maar één variabele kiest om te testen, want anders wordt het lastig voor LinkedIn om te bepalen welke variant de winnaar is.

Organisch bericht boosten LI blog BlooSEM

Organische LinkedIn berichten promoten

Ben je al wel actief op LinkedIn met organische berichten, maar heb je nog geen advertentieaccount en heb je wel de wens om een bericht te promoten? Dan kan dat nu heel simpel vanaf de bedrijfspagina. Met een paar klikken op de knop kun jij een bericht promoten. Let wel, voor het boosten van berichten vanuit een bedrijfspagina zijn er minder mogelijkheden dan wanneer je dit via het campagnebeheer doet. Zo heb je minder uitgebreide targeting-opties, kun je geen conversies meten en is het nog niet mogelijk om de advertentie tussentijds te bewerken of stop te zetten. Dat laatste gaat wel aangepast worden medio 2022. Wil je volledige controle hebben over je campagnes? Dan raden wij je aan een LinkedIn Advertising account op te zetten. Het aanmaken hiervan is gratis en het geeft je veel meer inzichten dan het boosten van een bericht.

Verbetering van het campagnebeheer

Dit is een wijziging waar wij al heel lang op wachten en waar we bij BlooSEM heel blij van worden! Want in 2022 wordt het mogelijk om in één advertentie alle media assets en teksten toe te voegen in plaats van dat je handmatig combinaties van visuals en tekst moet maken. Hierdoor gaat het opzetten van een campagne sneller en, nog veel belangrijker, LinkedIn gaat nu zelf op zoek naar de beste visual en tekst combinatie en daar ook op optimaliseren!

Heb je zowel video als statische visuals voor een campagne? Dan moet je daar op dit moment aparte campagnes voor aanmaken waarbij je dezelfde doelgroep target. Naast dat het extra werk is, gaan je mediakosten ook omhoog, omdat je met jezelf gaat concurreren.  Maar ook dit behoort binnenkort tot de verleden tijd, want het wordt straks ook mogelijk om verschillende bestandsformaten in één campagne toe te voegen. Jippie!

LinkedIn Business Manager

Als laatste nog een functie waar wij als Online Marketing Consultants ook heel blij van worden, namelijk LinkedIn Business Manager! In dit nieuwe dashboard kun je straksmakkelijk switchen tussen de LinkedIn Bedrijfspagina en het advertentieaccount.  Daarnaast wordt het veel simpeler om personen toe te voegen aan de verschillende accounts. Heb jij als organisatie meerdere accounts voor verschillende merken en zijn er mogelijkheden om te cross- en upsellen? Dan is de business manager nog interessanter, want het wordt straks mogelijk om doelgroepen te delen met andere accounts. Let er wel op dat je dit allemaal volgens de GDPR regels doet, want uiteindelijk deel je wel persoonsgegevens!

Aan de slag met LinkedIn

Zoals je kunt lezen heeft LinkedIn heel wat in petto voor 2022, met als doel LinkedIn nog gebruiksvriendelijker, toegankelijker en relevanter te maken. Wil je ook aan de slag met LinkedIn Adverteren maar weet je niet waar je moet beginnen? Neem dan contact op met BlooSEM! Wij hebben ruime ervaring met het opzetten en optimaliseren van campagnes. Op aanvraag geven wij klanten ook LinkedIn BlooCademy trainingen.

blank

Meer weten over de mogelijkheden op LinkedIn? Contact Kim!