“Wij werken sinds 4 jaar met BlooSEM. BlooSEM denkt enthousiast mee met onze projecten en verrast ons met nieuwe mogelijkheden.”

Karin de Haas
Project Manager Communicatie

Disney on Ice

Disney on Ice organiseert elk jaar een geheel Nederlands gesproken swingende show op het ijs. Een jaarlijks terugkerend winters live event in de Jaarbeurs Utrecht en Amsterdam RAI.

Samenwerking

Disney on Ice organiseert elk jaar een geheel Nederlands gesproken swingende show op het ijs. Een jaarlijks terugkerend winters live event in de Jaarbeurs Utrecht en Amsterdam RAI.

Partner DeHaasProjecten ontwikkelt de offline marketing en communicatie en BlooSEM de online strategie. Samen streven we een tweeledig doel na: awareness en ticketverkoop. Extra uitdagend om hierbij synergie te realiseren. En dat in een relatief korte campagneperiode van 3 maanden!

Display advertising via GDN en Facebook is een vast onderdeel voor het realiseren van awareness, m.n. onder ‘jonge gezinnen’. De aanvullende inzet van Adwords en remarketing zorgt voor de daadwerkelijke conversie, de ticketverkoop. Alle campagne en web activiteiten worden gemeten en voortdurend geanalyseerd ter optimalisatie van de gestelde KPI’s en het behalen van de targets.

BlooSEM is trots te mogen werken voor een wereldmerk als Disney.

 

Resultaten

  • Tickets in 3 maanden altijd uitverkocht
  • Media kosten per verkocht ticket zeer acceptabel
  • Synergie on- en offline marketing
  • Vruchtbare en plezierige samenwerking met alle betrokken partijen!