Mitsubishi Motors Europe

Mitsubishi inMotion

Mitsubishi is een vooraanstaande producent die we vooral van auto’s kennen. Het Europese hoofdkantoor is, samen met de productiefaciliteit, te vinden in Born (Limburg). Omdat ieder land voorheen een eigen website had, was het voor Mitsubishi lastig om een uniforme uitstraling te handhaven. Dit is het begin van inMotion!

Samenwerking

Het Mitsubishi inMotion project is bedoeld om de websites van alle landen in Europa op een lijn te krijgen. Deel daarvan is ook de Google Analytics tracking. BlooSEM verzorgde een uitgebreide Universal Analytics implementatie voor alle landen binnen het inMotion-project.

Nederland en Denemarken gaan een stapje verder en willen een soortgelijke implementatie op basis van Google Tag Manager (GTM) – zodat zij of hun partners zelf ook scripting kunnen plaatsen. Na afronding van het Tagmanagertraject is er tevens een intuïtief conversiedashboard opgesteld voor beiden landen. Zo zijn de belangrijkste KPI’s rondom de website direct zichtbaar in een duidelijke interface die zich elke week ververst.

Resultaten

  • Universal Analytics met succes geïmplementeerd op de Europese websites
  • Mitsubishi profiteert nu van de voordelen van Google Tag Manager
  • Duidelijk dashboard met de belangrijkste conversies per automodel