De eerste maand bij BlooSEM van… Patricia!

De eerste maand bij BlooSEM van… Patricia!

Home » De eerste maand bij BlooSEM van… Patricia!

De eerste maand bij BlooSEM van… Patricia!

Team leren kennen

Begin oktober 2021 ben ik begonnen bij BlooSEM. Eindelijk weer eens op de fiets naar het werk, 15 minuutjes, wat een luxe! Heel fijn ook dat, ondanks dat ‘Corona’ nog steeds heerste, werken op kantoor ‘gewoon’ weer mocht. Onboarding in ‘Corona-tijd’ leek mij vooraf wel een uitdaging, maar gelukkig heb ik in de eerste twee weken al mijn nieuwe collega’s in het echt ontmoet. Het was weer even wennen om op een kantoor te zijn, maar het voelde goed om ergens nieuw te beginnen.

Bij BlooSEM ben ik begonnen als Online Marketing Consultant. In het begin focus ik mij voornamelijk op mijn specialisme SEA, en in de komende maanden ga ik mij verder verdiepen in SEO, Marketplaces en Affiliate Marketing. Het voelt direct goed, om bij BlooSEM de ruimte en begeleiding te krijgen om mij ook te ontwikkelen in andere online marketing disciplines.

Natuurlijk zaten de eerste twee weken vol met nieuwe indrukken en kennismakingsgesprekken met het hele team. Met iedereen heb ik een informeel gesprek gehad, over thuissituaties, hobby’s, sport en andere interessegebieden. Op de achtergrond heb ik ook deelgenomen aan (online) meetings met klanten. Deze informele en formele combi is wat mij betreft een top manier om te starten bij BlooSEM; je voelt je direct op je gemak. 

blank

Senior begeleiding

Naast de persoonlijke gesprekken, heb ik uiteraard ook inhoudelijke gesprekken gehad over het bedrijf BlooSEM, de klanten, de diensten en mijn beoogde rol. Mijn rol is het managen van SEA-campagnes, met name Google Ads, soms Microsoft Ads en heel soms Apple Search Ads.

Het is fijn om hierbij begeleid te worden door een senior in online marketing. Met Vivian heb ik de eerste vier weken vele campagnes doorgenomen en een goede indruk gekregen van de grote variëteit aan klanten en accounts. Bij diverse aan mij toegewezen SEA-accounts maak ik inmiddels deel uit van een multidisciplinair klantenteam. Aan de hand van account historie en het bezoeken van klantwebsites krijg ik steeds een beter idee voor wie ik aan de slag ga en waarvoor.

blank

Google Editor ontdekken

Aangezien ik al ruime kennis van Google Ads heb en ook ervaring in het dragen van klantverantwoordelijkheid, mocht ik al aan het einde van mijn eerste week enkele nieuwe campagnes live zetten. Daarbij heb ik wat slimme trucjes geleerd met Google Editor; leuk om met nieuwe tools te werken, en nieuwe features te leren.

De weken daarna stonden volgepland met meetings over de ins and outs bij klanten en Daan heeft de manier van werken, de cultuur bij BlooSEM toegelicht. Met oprichter/eigenaar Otto hebben we het heden-verleden-toekomst van BlooSEM besproken. Interessant om te weten waar BlooSEM vandaan komt en wat het plan is voor de toekomst.

BlooSEM Kennissessie

Verder is mijn interne opleiding over en begeleiding bij SEO gestart. Mijn focus is weliswaar SEA, maar collega ‘SEO-specialist’ Robert heeft mij een inkijkje gegeven in zijn SEO-werkzaamheden, en aangetoond dat deze disciplines elkaar versterken. Zeker iets waar ik enthousiast van word en waar ik mij verder in wil verdiepen.

Ook maakte ik al mijn eerste kennissessie mee. Onder begeleiding van collega Kim wordt er tien keer per jaar gestructureerd kennis gedeeld. Elk teamlid updatet de rest vanuit haar of zijn hoofddiscipline; trends, laatste praktische zaken, cases, tooling etc. Zeer leerzaam!

Tussendoor was er nog een fotoshoot met de nieuwste aanwinsten van team BlooSEM. Ik mocht met collega’s Jasper en Lisa op de foto.

Nu ik mijn weg steeds beter begin te vinden bij BlooSEM, weet hoe de espressomachine werkt, hoe ik een beller telefonisch moet doorverbinden, Lisa en Céline mij laten ruiken aan social media marketing, ‘mijn’ SEA-campagnes al lekker beginnen te lopen, ga ik mij verder verdiepen in de online marketingstrategie van diverse klanten. Jasper, ik kom hiervoor nog naar jou toe ;-)

blank

Drukke en leerzame maand

Vergeet ik bijna te zeggen dat ik mijn allereerste Google Discovery Ads campagne heb ontwikkeld en live gezet! Een nieuw type campagne voor mij, maar met de hulp van SEA-expert Sander is dit helemaal goed gegaan. Naast Discovery wil ik ook meer gaan leren over video campagnes. De online trainingen staan daarvoor al ingepland.

Kortom, het is een drukke en leerzame eerste maand geweest. Ik heb het naar mijn zin, heb al veel geleerd en leuke mensen leren kennen. Leuk die afwisseling in collega’s, klanten, branches, producten, diensten, strategieën. Ik ben dan ook zeker gemotiveerd om mezelf bij BlooSEM verder te ontwikkelen en mijn kennis te laten groeien op het gebied van online marketing!

Takenpakket eerste maand

  • Microsoft Ads campagnes opzetten 
  • Microsoft Ads campagnes optimaliseren
  • Google Shopping: datafeed management
  • Google Ads campagnes opzetten mbv Google Editor
  • Google Ads campagnes optimaliseren
  • Trefwoord analyse SEO en SEA
  • Google Discovery Ads campagne opzetten
  • Blog ‘Mijn eerste maand’ schrijven ;-)
blank

Lijkt het jou ook leuk om als online marketing consultant aan de slag te gaan bij BlooSEM? Bekijk dan de vacatures via de button!