De eerste maand van Kim

Op 2 september zette ik mijn eerste stappen in de kantoorruimte van BlooSEM. Na vijf jaar gewerkt te hebben als marketing- en communicatiemedewerker in de event- en citymarketing bij Utrecht Marketing, ga ik het team van BlooSEM versterken als Online Marketing Consultant. 

Ik ben 28 jaar geleden geboren in het mooie Twente en woon nu al bijna 10 jaar in Utrecht. In mijn vrije tijd bezoek ik graag concerten, muziekfestivals en kijk ik graag naar tennis en voetbal. Een lekker speciaalbiertje op het terras of een etentje buiten de deur sla ik ook zeker niet af. Benieuwd hoe een eerste maand als Online Marketing Consultant bij BlooSEM eruit ziet? Lees dan snel verder. 

Introductieweek

Met gezonde spanning zette ik de eerste stappen in het kantoor in Papendorp. Op het kantoor stond een welkomstpakket voor mij klaar en de collega’s hadden ook alvast mijn agenda volgeboekt met meetings. De eerste dag stond in het teken van persoonlijke kennismakingen met het team. Heel erg fijn om alle collega’s even te spreken over werken bij BlooSEM en wat ze in hun vrije tijd graag doen. De rest van de week maakte ik ook veelvuldig gebruik van de vergaderkamers om meer te weten te komen over de diensten van BlooSEM en welke rol ik daarin kan spelen. In de eerste maanden ga ik mij vooral bezighouden met Affiliate Marketing, LinkedIn Advertising en de marketing van BlooSEM. Met veel nieuwe indrukken ging ik het weekend in en keek ik met een goed gevoel terug op deze eerste week vol kennismakingen. 

Welkomstpakket Kim

Foto’s en trainingen

Natuurlijk mag ik ook op de teampagina komen te staan, dus moesten er foto’s gemaakt worden. Niet mijn grootste hobby, maar ik ben blij met het resultaat :). Collega Isabelle is mijn ‘mentor’ bij BlooSEM en leert mij alle ins en outs van Affiliate Marketing en LinkedIn Advertising. Een groot deel van mijn tijd ga ik besteden aan Affiliate Marketing. Een nieuwe specialisatie voor mij, dus deze week stond in het teken van trainingen en de eerste stappen maken in het proces. Dit betekent kennismaken met het affiliate programma in Awin en de belangrijkste publishers van ons netwerk.

We hebben Isabelle’s LinkedIn BlooCademy training samen grondig doorgenomen. Een leerzame training waarin ik veel geleerd heb over de uitgebreide mogelijkheden van de doelgroepsegmentatie en voor welke doeleinden LinkedIn gebruikt kan worden. Rene, onze SEO specialist, gaf mij een inkijkje in de wereld van SEO en welke elementen allemaal bijdragen aan de beste resultaten op Google en wat je kunt doen om je ranking te verhogen. We ondersteunen niet alleen onze klanten in de marketing, maar we doen natuurlijk zelf ook aan online marketing. Hier ga ik mij ook mee bezighouden, dus deze week was het tijd om alles te weten te komen over hoe de website is opgebouwd en welke content we op onze social media en website plaatsen. Met een nieuwe lading aan informatie ging ik het weekend in, zodat ik vanaf volgende week de eerste stappen in de uitvoering kan zetten.

Kim

Nu begint het echte werk

Na twee weken van introducties is het nu toch echt tijd om ook zelf aan de slag te gaan. Gelukkig word ik niet in het diepe gegooid en is er alle ruimte om vragen te stellen. Otto gaf mij nog een uitgebreide presentatie over de visie, missie en doelstellingen van BlooSEM, en hoe ik daar aan bij kan dragen door mijzelf te blijven ontwikkelingen als consultant en trends in de gaten te houden. Op woensdag ging ik samen met Daan en Isabelle op roadtrip naar Amsterdam voor een meeting bij Awin. Erg fijn om kennis te maken met de mensen achter de mails en meer te weten te komen over de ontwikkelingen binnen Affiliate Marketing en na te denken over de nieuwe mogelijkheden voor BlooSEM’s klant Simyo. Inmiddels ben ik ook van start gegaan met het overnemen van de contacten en dat betekent veel mailen met publishers en nadenken over toekomstige samenwerkingen. De Affiliate Marketing en de telecommarkt is een nieuwe tak van sport voor mij, dus ik ben veel aan het leren over deze dynamische branche. 

Nadat ik afgelopen week de LinkedIn BlooCademy gevolgd heb, kan ik nu de opgedane kennis in praktijk brengen. Dat betekent regelmatig kijken hoe de campagnes lopen en of we nog binnen budget blijven. Daar hoort uiteraard ook bij dat ik ga nadenken over hoe we de campagnes nog verder kunnen optimaliseren, zodat we nog beter de juiste doelgroep aanspreken en de klant nog meer relevante conversies krijgt.

Zoals ik eerder al schreef ga ik mij ook storten op de marketing voor BlooSEM. Naast het onderhouden van de website betekent dat ook content schrijven voor social media en het versturen van onze nieuwsbrief; de Bloobuzzz. Dus (bijna) alles wat je vanaf nu leest via onze social kanalen en de nieuwsbrief komt van mijn hand. 

BlooCademy LinkedIn

En toen… zat de eerste maand er alweer op!

Ik durf wel te zeggen dat ik mij thuis voel binnen het team van BlooSEM. Het was heel fijn om met alle collega’s te zitten en kennis te maken met alle diensten die wij aanbieden. Ook ben ik blij dat ik direct zaken op mag pakken en alle nieuwe kennis in de praktijk mag brengen. Ik kijk er naar uit om mij in de komende maanden verder te ontwikkelen en aan de slag te gaan. 

Wil jij meer weten over Werken bij BlooSEM? Kijk dan eens op deze pagina.

Daan-promovenster 

 Ook je online performance verbeteren? Maak kennis met BlooSEM, contact Daan!