De eerste maand van stagiair Friso bij BlooSEM

De eerste maand van stagiair Friso bij BlooSEM

Home » De eerste maand van stagiair Friso bij BlooSEM

De eerste maand van stagiair Friso bij BlooSEM

In dit blog lees je alles over mijn eerste maand bij BlooSEM. Ik vind het mooi om hierop terug te blikken en erachter te komen hoeveel je eigenlijk kunt doen en leren in een maand tijd. Je kunt bij BlooSEM namelijk veel kennis opdoen, dus lees gerust verder…

Over mij

Volgens mij kennen wij elkaar nog niet, ik zal me even voorstellen. Ik ben Friso en ik ben 21 jaar oud. Ik zit momenteel in mijn laatste jaar van mijn opleiding Commerciële Economie aan de Hogeschool Utrecht. Binnen mijn leergebied sales en marketing ging ik op zoek naar een afstudeerstage. Al snel kwam ik terecht bij BlooSEM, waar ik de nieuwe stagiair wilde worden. Vol enthousiasme begon ik begin september 2023 aan dit avontuur om alles te leren over digital marketing.

Stagiair BlooSEM
blank

De eerste week bij BlooSEM

De eerste week bij BlooSEM stond voornamelijk in het teken van kennismaken met het team, trainingen volgen en handigheid vinden in de programma’s die BlooSEM gebruikt. Allereerst stond mijn agenda al meteen vol met allerlei kennismakingsgesprekken met teamleden. Wat best fijn was, want op deze manier leerde ik snel het team kennen. Zo heb ik in de eerste week meteen een kennismaking gehad met Otto Munsters die mij onder andere heeft rondgeleid en het koffiezetapparaat heeft laten zien. Wat natuurlijk erg belangrijk is. Maar ook de geschiedenis en gebeurtenissen van het bedrijf verteld heeft. 

Daarnaast kreeg ik meteen goede begeleiding binnen BlooSEM en had ik genoeg taken. Ik vond het erg fijn dat ik meteen taken had, ik heb mij geen moment verveeld. Zo mocht ik meteen een sociale media post maken over mijn intrede als nieuwe stagiair. Daarnaast kon ik ook de boodschappen gaan bestellen voor het team, ach ja daar ben je stagiair voor. Daarnaast heb ik nog verschillende trainingen gehad van de programma’s die gebruikt worden voor de werkzaamheden. Alles was hands on wat het een stuk makkelijker maakt om alle werkzaamheden te onthouden en begrijpen. 

Advertenties 

Ik leerde van alles en nog wat over het adverteren op de verschillende plekken waar daar de mogelijkheid voor is. Denk hierbij aan Google, Facebook, LinkedIn en YouTube. Dit is heel interessant aangezien dit al een mooi begin is van alle mogelijkheden die er binnen SEA (search engine marketing) vallen. Dit is op sommige momenten lastig omdat er binnen elk van deze platformen oneindig veel mogelijk is. Echter heeft Vivian mij hier in sneltrein doorheen gefietst, tijdens deze trainingen merk je goed dat er enorm veel kennis aanwezig is binnen BlooSEM. Zo heb ik geleerd om campagnes te monitoren, de gegevens uit te lezen en heb ik zelfs mijn eigen campagnes opgezet. Ook had ik hier de verantwoordelijkheid om dit tot een succes te maken. 

blank
blank

Extra werkzaamheden

Bij BlooSEM heb je uiteraard vaste taken die je wekelijks en dagelijks kunt oppakken. Echter werken wij bij BlooSEM ook met een programma waar we allerlei taken in kunnen zetten en kunnen toewijzen. Ik vind het heel erg fijn hoe dit werkt omdat je altijd even snel wat taken kunt oppakken, zo is elke week weer anders en werk je aan leuke projecten. Soms kan dit ook overweldigend zijn. Het zijn een hoop taken. Zo heb ik gewerkt aan een nieuwe methode voor het bijhouden van acties van concurrenten van klanten. Of aanpassingen doorvoeren voor de website, zodat alles weer up to date is. Ook heb ik allerlei contentideeën mogen uitwerken voor de contentkalender. Genoeg te leren en genoeg te doen dus. 

Afstudeeropdracht

Voor mijn afstuderen heb ik vanuit mijn opleiding de opdracht gekregen om een ingewikkeld en boeiend vraagstuk uit te werken voor BlooSEM. Zo heb ik in samenwerking met BlooSEM het volgende vraagstuk om uit werken. Namelijk hoe BlooSEM moet omgaan met het verdwijnen van cookies van derden, en hoe zij het beste kunnen inspelen op de nieuwe situatie. 
Daarnaast is mijn doel binnen deze stage om zoveel kennis en kunde op te doen rondom de vormen van marketing die BlooSEM aanbiedt. Dit lijkt me erg interessant en voor veel bedrijven van belang. Ik kijk er naar uit wat BlooSEM mij de komende kan tijd brengen. 

Friso BlooSEM


Lijkt het jou ook leuk om deel uit te maken van een hecht team van digital marketingspecialisten? Bekijk onze openstaande vacatures dan hier!