Mijn eerste maand bij BlooSEM

Mijn eerste maand bij BlooSEM

Home » Mijn eerste maand bij BlooSEM

Mijn eerste maand bij BlooSEM

In september 2023 ben ik begonnen bij BlooSEM als Junior Digital Marketing Consultant. Inmiddels zijn we alweer even verder. Dus is het tijd voor een blog over mijn eerste maand! Maar eerst zal ik mijzelf nog even kort voorstellen.

Ik ben Chimène en ik ben 21 jaar. Afgelopen juni heb ik mijn studie Commerciële Economie aan Hogeschool Rotterdam afgerond. Na het behalen van mijn diploma wilde ik niet weer terug de schoolbanken in. Ik wilde juist meer leren van digital marketing in de praktijk. Hoe ik bij BlooSEM terecht ben gekomen? Dat lees je onder andere in deze blog!

Mijn werkdebuut!

Spannennnd, mijn eerste ‘grote mensen’ baan ooit. Of nouja, het was gelukkig iets minder spannend. De week voordat ik begon, werd ik namelijk uitgenodigd voor de borrel bij SOIA. Super leuk om mijn collega’s op deze manier te leren kennen. En natuurlijk nog leuker om dat met een lekker hapje en drankje te doen :)

Die maandag daarop was het dan echt zover, mijn eerste werkdag. Ik had geen idee wat ik moest verwachten. Het was daarom fijn dat er een weekplanning was gemaakt. Na het instellen van mijn laptop heb ik de eerste kennismakingsgesprekken gehad, leuk!  Het hele team had hiervoor tijd vrijgemaakt en dat voelde voor mij als een zeer warm welkom. 

Verder heb ik in de loop van de week ook al trainingen gehad van collega’s, bijvoorbeeld over SEA en e-mailmarketing. Waarom deze trainingen zo waardevol zijn? Na een stukje theorie, ga je ook gelijk aan de slag. Zo heb ik na de training samen met Vivian mijn eerste SEA campagne live gezet. Ik had niet verwacht dat ik dat al in mijn eerste week zou doen.

Werknemer BlooSEM
blank

Hoogtepunten

Naast dat ik op een rustig tempo wordt ingewerkt heb ik ook al andere leuke dingen meegemaakt in mijn eerste maand. Zo ben ik in mijn tweede week samen met Daan en Kim naar een event geweest van een klant. Ondanks dat ik niet alles even goed kon volgen, was dit toch een leuk uitje! Daarnaast hebben we ook een kennissessie gehad. Dit wordt elke maand georganiseerd en daarin worden de nieuwste trends, features of andere kennis gedeeld vanuit ieder zijn expertise. Zo vertelde Patricia bijvoorbeeld over de nieuwste feature van Google: Demand Gen. En heeft Mascha ons bijgepraat over marketing psychologie. Erg leuk en interessant om op deze manier nieuwe dingen te leren. Als laatste vond ik het heel leuk om samen met Vivian aan de slag te gaan voor de Bijenstichting. We hebben voor de stichting een SEA campagne opgezet om de verkoop van biologische bloembollen te stimuleren. Erg tof om vervolgens te zien dat de advertenties bijdragen aan de verkoop én daarnaast om een goed doel te helpen.

Waarom BlooSEM?

Oh ja, ik zou nog vertellen hoe ik precies bij BlooSEM terecht ben gekomen. Vivian had mij via LinkedIn een berichtje gestuurd om eventueel bij BlooSEM mijn afstudeeropdracht te doen. Door bepaalde eisen vanuit school was dit niet mogelijk, maar hebben we wel een connectie gemaakt via LinkedIn. Op die manier heeft Vivian mijn post afgelopen zomer voorbij zien komen dat ik was geslaagd en op zoek was naar een baan. Waar één berichtje niet goed voor kan zijn. Juist, voor mij betekende dat het begin van mijn BlooSEM avontuur! 😊

Waarom ik het verder zo naar mijn zin heb? Het is een leuk en gezellig team, waarbij iedereen mij goed op weg heeft geholpen. Onder andere met de trainingen, maar ook door al mijn vragen te beantwoorden óf juist door even te vragen hoe het gaat. Oftewel, ik voel me al helemaal op mijn plek hier bij BlooSEM!

blank
Foto van Chimène


Lijkt het jou ook leuk om deel uit te maken van een hecht team van digital marketingspecialisten? Bekijk onze openstaande vacatures dan hier!