Google Marketing Live updates

Google Marketing Live updates

Home » Google Marketing Live updates

Google Marketing Live updates

Google komt elk jaar met nieuwe updates tijdens het Google Marketing Live event. Onze Patricia was er digitaal bij en deelt alle laatste nieuwtjes met je op het gebied van YouTube, Display, Shopping en de pagina Inzichten.

YouTube komt met Shorts advertenties

Google is begonnen met het uitrollen van YouTube Shorts advertenties. YouTube Shorts maakt gebruik van video’s van maximaal 1 minuut en is Google’s antwoord op TikTok. Video-actiecampagnes en App campagnes zullen automatisch geschaald worden naar YouTube Shorts. Later dit jaar zal het ook mogelijk worden om een productfeed te koppelen aan de campagnes en de video advertenties op YouTube Shorts toegankelijker te maken voor shoppen. Go YouTube!

Google Marketing Live blauwe achtergrond

Full screen designs voor Display

Er komen nieuwe full screen designs voor responsieve display advertenties. Adverteerders kunnen zelf afbeeldingen, video’s en teksten aanleveren en Google zal automatisch advertenties maken en gaan testen met verschillende combinaties. Dit is vergelijkbaar met de huidige responsieve display advertenties, maar nu zal er ook meer gekeken worden naar hoe het er visueel uitziet.  Er hoeven bijvoorbeeld geen afbeeldingen meer bijgesneden te worden om de volledige ruimte te benutten en ook kunnen er automatisch gegenereerde video’s gemaakt worden die full screen vertoond kunnen worden.

Display-full-screen-Google-Marketing-Live

Google maakt daarnaast gebruik van machine learning om de display advertenties automatisch te verbeteren. Advertenties komen er dus een stuk mooier uit te zien en vallen ook beter op. Een goede stap vooruit en zeker iets dat kan bijdragen aan de resultaten in de campagnes. Wij zijn altijd blij als Google ons leven makkelijker maakt!

Shopping-Digital-Marketing-Live

Shopping verandert voor retailers

Ook voor retailers die gebruik maken van Shopping ads zullen er veranderingen komen. Zo gaat Google visueel veranderingen doorvoeren in de zoekresultaten. Er komt een shopping feed in het zoeknetwerk; hier zullen organische en betaalde resultaten samen te zien zijn met visuals en kan je door de resultaten scrollen. Vooralsnog zullen de nieuwe advertentieformaten alleen beschikbaar zijn voor kleding zoekopdrachten en gebruikt worden in Zoekcampagnes en Performance Max campagnes.

Inzichten pagina updates

De ‘pagina Inzichten’ in Google Ads zal een update krijgen. Er zal meer focus komen op first-party data en attributie. Adverteerders krijgen hierdoor een beter beeld van de conversies en waar deze vandaan komen. Hiermee kunnen de campagnes verder geoptimaliseerd worden. Zo komt Google met drie soorten nieuwe inzichten:

  • De attributie inzichten geven een beeld over de conversies en als Google denkt dat een ander attributiemodel betere inzichten geeft qua conversies dan zal hier ook een aanbeveling voor te zien zijn.
  • De first-party data inzichten helpen met het achterhalen uit welke klantenlijsten de resultaten komen.
  • De budget inzichten kunnen helpen met het optimaliseren van het budget per campagne. 

Aan de slag met adverteren op Google

Genoeg updates weer vanuit Google! Zo blijft het advertentieplatform Google Ads zich constant ontwikkelen en komen er weer nieuwe kansen voor online marketeers. Wij gaan er graag mee aan de slag voor onze klanten! Meer weten over Google Ads en hoe je dit als bedrijf kunt inzetten? Contact ons of vraag een SEA-scan aan!

Patricia paarse achtergrond

Lijkt het jou ook leuk om als Online Marketing Consultant aan de slag te gaan bij BlooSEM? Bekijk dan de vacatures via de button!