7 redenen waarom je wilt samenwerken met een digital marketingbureau

7 redenen waarom je wilt samenwerken met een digital marketingbureau

Home » 7 redenen waarom je wilt samenwerken met een digital marketingbureau

7 redenen waarom je wilt samenwerken met een digital marketingbureau

Veel ondernemers, marketingmanagers en salesmanagers kunnen zich herkennen in deze situatie: je bedrijf heeft een website en misschien zelfs een social mediapagina maar gebruikt deze (nog) niet actief om nieuwe klanten of personeel binnen te halen. Je weet dat er meer uit de online wereld te halen valt, maar waar begin je?

Waarom een digital marketingbureau?

De online wereld en bijbehorende digital marketing heeft veel potentieel voor groei, maar wat zijn hierin je opties? Voor het effectief inzetten komen er al snel een hoop vragen naar boven. Welke kanalen zet je in? Hoe stel je prioriteiten in je activiteiten? En hoe bereik je op een kostenefficiënte manier je doelgroep? Of het nou gaat om B2B, B2C, informatievoorziening, of E-commerce, voor dit soort vragen ben je op de juiste plek bij een digital marketingbureau. In een eerder blog beschreven we al 5 situaties die vragen om de hulp van een digital marketingbureau. In dit blog lees je 7 redenen waarom je wilt samenwerken met een digital marketingbureau.

  1. Zorg ervoor dat klanten je kennen
  2. Beter gevonden worden
  3. Krijg inzicht in wat er gebeurt
  4. Leadgeneratie
  5. Online verkopen
  6. Informatie verspreiden
  7. Vinden van nieuw personeel
Werknemers aan het werk

1. Zorg ervoor dat klanten je kennen

Met de beste kwaliteit producten en diensten ben je er nog niet. Als je bekendheid onder je doelgroep laag is, zullen potentiële klanten niet weten dat ze bij jou moeten zijn. Ze zullen zoeken naar de bedrijven waar ze bekend mee zijn. Een digital marketingbureau helpt je met het benutten van digitale kanalen om je bekendheid onder je doelgroep te vergroten. Dit kan bijvoorbeeld aan de hand van digitale campagnes. Hiermee worden je merk en boodschap onder de aandacht gebracht bij mensen die voor jouw bedrijf relevant zijn. Zo zorg je ervoor dat je wordt meegenomen in de overweging van je potentiële klant.

Werknemers op de bank groene achtergrond

2. Beter gevonden worden

Als klanten je niet kennen of kunnen vinden, kiezen ze voor een alternatief. Dit is vaak een concurrent die makkelijker te vinden is. Het is dus cruciaal om je online vindbaarheid op orde te hebben. Een digital marketingbureau kan je hierbij helpen met het creëren van bekendheid en vindbaarheid bij je doelgroep. Zo zorg je ervoor dat je klant bij jou terecht komt in plaats van bij je concurrent.

3. Krijg inzicht in wat er gebeurt

Meten is weten, dit is het fundament van digitale marketing. Wil je weten wat er speelt onder je doelgroep of hoe je website gebruikt wordt? Een digital marketingbureau helpt je bij het meetbaar maken van je website en online campagnes. Met een goed gemeten website kun je inzicht krijgen in waar de behoeftes liggen van je doelgroep en via welke kanalen je nieuwe klanten kunt werven. Deze inzichten worden daarna gebruikt om de digitale kanalen en campagnes beter in te zetten voor het genereren van bezoekers en nieuwe klanten.

4. Leadgeneratie

Voor sommige bedrijven is een website slechts een digitaal visitekaartje. Klanten krijgen zo informatie maar worden niet gestimuleerd om actie te ondernemen. Bedrijven met serieuze groeiambities kunnen hun website voor zich laten werken en hier nieuwe klanten mee werven. Een digital marketingbureau helpt je met het vinden van de juiste bezoekers voor je website. Daarnaast helpt een bureau je met het inrichten van een leadsfunnel op je website. Zo maak je van je website een machine waar automatisch nieuwe leads uitkomen. Met de combinatie van de juiste bezoekers en een goede leadsfunnel zorg je ervoor dat je in contact kunt komen met nieuwe klanten.

5. Online verkopen

Een van de belangrijkste vuistregels in de marketing is dat je beter verkoopt als het makkelijker is om bij jou te kopen. Dit betekent voor veel bedrijven dat een webshop onmisbaar is geworden omdat er nu gemakkelijk online aankopen worden gedaan. Het is tenslotte in veel gevallen makkelijker om online aankopen te doen. Een webshop brengt echter de nodige uitdagingen met zich mee. Een digital marketingbureau helpt met deze uitdagingen zoals  bij het stellen van prioriteiten, de inrichting van je webshop, de vindbaarheid van je producten, en het automatiseren van processen. Zo maak je van jouw webshop een belangrijke bron van inkomsten.

Strategie bedenken

6. Informatie verspreiden

Bij digital marketing wordt er vaak gedacht aan digitale reclame of de eerder beschreven webshops. Digitale kanalen zijn echter perfect te gebruiken voor het verspreiden van informatie. Organiseer je bijvoorbeeld een evenement of is het belangrijk om industrie updates bij een doelgroep te krijgen? Denk dan ook eens aan de digitale kanalen! Een digital marketingbureau helpt je met het inzetten van online kanalen om informatie naar de juiste mensen te brengen.

7. Het vinden van nieuw personeel

Voor het vinden van personeel kun je een vacature op je eigen website of een vacaturesite zetten. Dit is een goed startpunt maar deze vacatures worden niet zomaar gevonden. Het resultaat is vaak dat je lang moet wachten tot de juiste persoon toevallig op de site komt, of alsnog recruiters moet inschakelen om via hun netwerk kandidaten te vinden. Ook voor het vinden van personeel kun je met een digital marketingbureau samenwerken. Een bureau helpt je om vacatures onder de aandacht te brengen bij de juiste kandidaten zodat je sneller nieuw personeel kunt vinden.

Toegang tot een team van experts

In de snel veranderende wereld van digital marketing wil je het liefst voor elke discipline een expert hebben. Alleen met de juiste kennis kun je toewerken naar het gewenste resultaat. De juiste mensen in huis halen kan echter behoorlijk in de kosten lopen. Een samenwerking met een digital marketingbureau geeft je toegang tot een team van experts. Zo is je digitale marketingkennis altijd up-to-date zonder de financiële lasten van een compleet in-house team.

Céline

Ben je benieuwd wat een digital marketingbureau voor jou kan betekenen? Neem contact op met Céline!