Meer dan 30 miljoen zoekopdrachten per dag voor DuckDuckGo

In de BlooSEM Updates vind je nieuws, korte updates en weetjes over alles wat met online marketing te maken heeft. 

DuckDuckGo neemt toe in populariteit

Jaren geleden zochten we eens uit waar het referall traffic in analytics onder de noemer ‘DuckDuckGo’ toch vandaan kwam. Als affiliate specialisten zijn we gewend aan ietwat obscure domeinen en deze zorgde ook voor serieuze conversieratio’s. DuckDuckGo bleek een search engine, eentje vooral gericht op mensen die behoefte hebben aan privacy en Google vooral ‘scary’ vinden. En DuckDuckGo is nog steeds groeiende, met al meer dan 30 miljoen searches per dag. Vooral het laatste jaar gaat het hard, de roep voor privacy wordt steeds groter. Wat kun je als marketeer eigenlijk met DuckDuckGo?

Het verdienmodel van DuckDuckGo

Hoewel DuckDuckGo jouw privacy volledig respecteert, moeten zij ook ergens van leven. Het verdienmodel is tweeledig; zij krijgen affiliate commissies van Amazon en E-bay voor alle aankopen die hun zoekmachine genereert. Daarnaast krijg je ook in DuckDuckGo advertenties te zien. Het grote verschil is voor hen naar eigen zeggen dat zij op geen enkele manier je search en/of advertentie personaliseren. Zoek je op ‘auto’ dan krijg je gewoon advertenties van auto’s zonder referenties naar je omgeving, eerder zoekgedrag, etc.

Adverteren in DuckDuckGo - 30 miljoen zoekopdrachten per dag

Hoe kan ik adverteren in DuckDuckGo? 

Adverteren in DuckDuckGo is relatief eenvoudig; de advertenties komen uit Bing Ads. Heb je dus een searchaccount voor Bing, dan worden je advertenties doorgeplaatst. Dat moet overigens wel goed ingesteld zijn. Onze ervaring is dat DuckDuckGo zorgt voor conversies, dus het is zeker de moeite waard.

SEO in DuckDuckGo?
Overigens is optimaliseren voor DuckDuckGo niet zo eenvoudig; ze geven weinig hints. Wel zeggen ze dat relevante links een belangrijke factor zijn. Met een goede SEO strategie kom je dus waarschijnlijk ook in DuckDuckGo wel goed weg.

 Eva-promovenster

  Meer weten over online performance marketing? Neem dan contact op met Eva!

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *